حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در گیلان با کمک خیرین و درآمد موقوفات استان بر اساس نیات مرتبط با این موضوع، آزاد  شدند.

وی با بیان این که برای آزادی این تعداد از زندانیان، ۸۱۱ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات اعتبار اختصاص داده شد، افزود : تا پایان سال و با افزایش درآمد موقوفات که نیات مرتبط با آزاد سازی زندانیان را دارند، افراد بیشتری با کمک اوقاف گیلان آزاد خواهند شد.

وی سنت حسنه وقف را فرهنگی پویا و معطوف به برطرف کردن نیازهای جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: نگاه واقفان برای عمل به وقف در طول تاریخ همواره بر رفع نیازهای مردم جامعه متمرکز بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از موثرترین راه های تبلیغ سنت حسنه وقف را،  بیان کارکردهای وقف و آثار و برکات آن عنوان و اضافه کرد: تبلیغ عملی برای وقف بسیار سودمندتر از دیگر روش‌های معمول است.

وی تصریح کرد:  از طرف دیگر باید فرهنگ گذشت و عفو نیز در جامعه نهادینه شود تا اگر فردی به دلیل نوسانات اقتصادی دچار شکست اقتصادی شد در فرصتی دوباره نسبت به احیای خود و راه اندازی کسب و کار اقدام کند.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه است. 

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.