امروز نشست بررسی مسائل و چشم اندازهای حوزه اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با حضور معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اوقاف استان همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، همچنین بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان به افتتاح رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پنج شنبه 10 مرداد ماه، در آئین افتتاح بخش موقوفه ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین (ع) ملایر، گفت: عواید و درآمد موقوفات نه به شهر دیگری می رود و نه به سازمان اوقاف و امور خیریه منتقل می شود، بلکه در همان شهر هزینه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین امرالله حسنی نیا مقوله وقف را یک امر شرعی و قانونی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ هزار موقوفه در سطح کشور وجود دارد که درآمد آنها در همان شهرها و طبق نیت واقف هزینه می شود.
وی با بیان اینکه نیت واقف اگر اجرای طرح های اقتصادی باشد، عواید بهتری دارد، اظهارکرد: ما برای توسعه، ایجاد تولید و اشتغالزایی، رونق کشاورزی و دامداری با سرمایه گذاران مشارکت و همکاری می کنیم.
حسنی نیا با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، اقتصادی و توسعه زیرساخت ها اصلی شهر آمادگی لازم را دارد، خاطرنشان کرد: مقوله وقف، هیچگاه مانع سرمایه گذاری و اجرای طرح های تولیدی و اقتصادی نیست و با تمام توان آماده مشارکت در این حوزه هاست.
معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به وجود نیت واقفان در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی اشاره و اظهارکرد:  نیت واقف مانع سرمایه گذاری و رشد و تولید نمی شود، بلکه باید آن را درست و صحیح مدیریت کرده و نیازهای روز جامعه را مرتفع سازیم.
وی تصریح کرد: خیران و واقفان نیازهای جامعه را به خوبی تشخیص می دهند و هر جا بدانند خلائی وجود دارد، بر اساس نیازهای روز جامعه به کمک بخش دولتی و خصوصی می آیند و اموالشان را وقف می کنند.
حسنی نیا با بیان اینکه فواید متعدد موقوفات مرحوم سیف الدوله در سال های متمادی برای مردم ملایر ادامه دارد و یک الگویی کشوری محسوب می شود، گفت: ملایر، یکی از شهرستان های بزرگ وقفی در کشور است که تاکنون از ناحیه وقف در حوزه مدرسه سازی، بیمارستان، احداث بخش های درمان، آموزشی، مسجد سازی و ... اقدامات ماندگار فراوانی در آن رقم خورده است و این راه همچنان ادامه دارد.
هزینه کرد 3 میلیارد تومانی موقوفه سیف الدوله در بیمارستان امام حسین (ع)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه برای نوسازی، بازسازی و تجهیز بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) از محل موقوفه شادروان سیف الدوله یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: تجهیز و بازسازی این بخش ۶ ماه زمان برد.
پژمان جعفری در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران، افزود: در این بخش تمامی استانداردهای لازم برای بیماران بستری، رعایت شده و امکاناتی چون صندلی، تلویزیون، یخچال، پرده های آنتی باکتریال، سرویس های بهداشتی مجزا، اتاق دارو، تختخواب همراه بیمار و ... ایجاد شده است.
وی اظهارکرد: از سال گذشته تاکنون 3 میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه سیف الدوله در بخش درمانی بیمارستان امام حسین (ع) شامل خرید 4 دستگاه دیالیز، ست کامل جراحی فک و صورت و کمک به ساخت اورژانس هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر امیدواری کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در صدور مجوزها به ما کمک کند تا بتوانیم در حوزه کمک درمانی، احداث بیمارستان یا تجهیزات بیمارستانی اقدامات خوبی انجام دهیم.
گفتنی است؛ در حاشیه این افتتاح نشست بررسی مسائل و چشم اندازهای حوزه اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با حضور مسئولین سازمان اوقاف کشور برگزار شد.
در این جلسه مسائل مختلفی اعم از پروژه‌ پست برق ملایر، احداث پلی کلینیک تخصصی درمانی، احداث خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه ملایر، احداث نمایشگاه بین‌المللی مبل و منبت ملایر، بازگشایی و تکمیل جاده‌ی کنار استخر سیفیه، سیستم صوتی مرکزی شهرستان، بحث تخفیف، تقسیط و بخشش پذیره تفکیک مغازه‌های بازار مبل و منبت، تکمیل و تعمیر اساسی بیمارستان امام حسین (ع) و تکمیل مجتمع‌های فروشگاهی شهرداری و ... بررسی و تصمیمات مقتضی جهت رفع این موارد اتخاذ شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.