به گزارش ایرنا ، این گردشگر که به همراه تعدادی دیگر از  گردشگران اروپایی برای دیدار از آیین‌های عزاداری محرم به ابرکوه سفر کرده بود، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ادامه داد: من تاریخچه قیام امام حسین (علیه السلام) را مطالعه کردم و امروز با اداب عزاداری یکی دیگر از مناطق ایران برای این رهبر دینی آشنا شدم .

وی با بیان اینکه برای چندمین بار استکه در ماه محرم به ایران سفر کرده و آیین عزاداری برخی شهرهای ایران را دیده، خاطرنشان کرد: وقتی که به ایتالیا برگردم شکوه و عظمت این عزاداری را برای دوستان و آشنایان توضیح خواهم داد.

این گردشگر ایتالیایی که از مراسم عزاداری ابرکوه عکس و فیلم تهیه می‌کرد، گفت: عزاداری ابرکوه برای من خیلی جالب است و من خوشحالم که در این مراسم مهم شرکت کردم .

وی در خصوص عزاداری مردم  شهرستان ابرکوه تصریح کرد: شکوه این مراسم قابل بیان نیست و عظمت آن بسیار زیاد است، به گونه ای که انسان تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

شهرستان ابرکوه ۷۰ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از این هیات‌ها ویژه بانوان است و زنجیرزنی همراه با موسیقی این شهرستان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.