به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی در بیان مظلومیت شهدای دشت کربلا به ‌ویژه حضرت علی اصغر(ع) و با حضور گسترده مادران و نوزادان این شهرستان در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که با حال و هوایی خاص و همنوا با شهدای دشت کربلا در میان حزن و اندوه و گریه و ناله مادران شیرخوارگان برگزار شد، بار دیگر بر مظلومیت شهدای اسلام و کربلا و پیروی از آرمان‌های سیدالشهدا(ع) تاکید کردند.

مادران ولایی در این مراسم با پوشاندن لباس‌های همسان بر تن نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای آن حضرت و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به اقامه عزا ‌پرداختند.

هدف این همایش نورانی که با سخنرانی یکی از مدرسان حوزه علمیه و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود، رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر(ع) به گوش جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا در سراسر کشور و جهان است.

یکی دیگر از اهداف این برنامه معنوی، تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

مظلومیت و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش به دلیل استقرار حق به جای باطل همواره در تاریخ ماندگار می ماند.

مادران و عاشقان امام حسین (ع ) در این مراسم به یاد مظلومیت و تشنگی حضرت علی اصغر(ع) و دل بی قرار رباب، کودکان خود را روی دست و در آغوش گرفتند و همنوا با مداح مراسم برای حضرتش با سوز و گداز لالایی خواندند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا(ع) برای طفل شیرخوارش را تداعی می کرد که دل هر مسلمان را به درد می آورد.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله و در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با هدف تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

این همایش از دهه هشتاد در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافته و برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نیز راه اندازی شد.

همایش شیرخوارگان حسنی در ۸۰۰ شهر و روستا و کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل قرار گرفتن حرمین عبدالعظیم(ع) و امام راحل یکی از مذهبی ترین شهرهای کشور محسوب می شود.

۳۲۱۸//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.