ناصر زارع روز چهارشنبه در جریان بازدید و بررسی مشکلات یکی از کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک ابرکوه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اشتغال با پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی به ۲۲۱ متقاضی حقیقی و حقوقی محقق شده است .

وی اضافه کرد: اکثر افرادی که در این شهرستان جذب بازار کار شده‌اند را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد و این افراد در زمینه فعالیت‌های بخش کشاورزی، تولید فرآورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزشی، آموزش و رفاهی، مشاغل خانگی و خدماتی ‌مشغول به کار شده‌اند.

زارع از کارآفرینان شهرستان ابرکوه خواست برای واحدهای تولیدی از کارگران بومی استفاده کنند تا علاوه بر رونق واحدهای تولیدی، به اشتغال جوانان جویای کار شهرستان نیز کمک شود و  شهروندان نیز از محصولات تولیدی ابرکوه استفاده کنند تا تولید و اشتغال این شهرستان بهبود یابد.

وی یادآور شد: طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری شهرستان ابرکوه ۱۴.۱ درصد بوده که با اشتغال ایجاد شده در چند سال گذشته این نرخ کاهش یافته و با راه اندازای واحدهای نیمه تمام و تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده، زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری و سال آینده فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک ابرکوه هم در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود سه ماه قبل این واحد تولیدی را با برخی مشکلات تحویل گرفتم و امروز از ۱۱خط آن ۶ خط بازسازی و درحال تولید محصول است و در صورت تامین ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن که اخیرا مصوب شده است ، پنج خط دیگر این واحد تولیدی راه اندازی می‌شود.

مصطفی برزگری  تولید روزانه این شرکت را بین ۱۳ تا ۱۸هزار متر مربع کاشی و سرامیک دانست که بخشی از آن به کشور عراق صادر می شود و افزود: هم اکنون در این کارخانه ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۱۷۰ نفر آنان بومی شهرستان ابرکوه هستند و در سه شیفت کاری فعال است .

وی با بیان اینکه در صورت تامین تسهیلات ماشین آلات خاکسازی شرکت نیز راه اندازی می شود ، اضافه کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود، علاوه بر افزایش تولید کاشی و سرامیک به ۳۶ هزار متر مربع در روز، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

در این بازدید امام جمعه ابرکوه، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ابرکوه از بخش های مختلف این شرکت بازدید و در جریان تحولات آن قرار گرفتند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.