بارزان دانشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان توانسته بیش از سه برابر بیشتر از سهمیه خود این تسهیلات را جذب کند، افزود: این تسهیلات به صاحبان ۴۱۸ طرح اشتغال‌زای روستایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان اجرای این طرح‌ها، تاکنون زمینه اشتغال برای یک‌هزار و ۵۳۷ نفر فراهم شده است.  

وی اضافه کرد: در مجموع ۴۴ درصد تسهیلات از طرف بانک کشاورزی، ۲۵ درصد توسط بانک توسعه تعاون، هشت درصد توسط پست بانک و مابقی از محل صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین طرح‌های اجرا شده اشتغال روستایی این شهرستان به ترتیب در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع دستی و امور روستایی و عشایری است.  

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد در خصوص طرح‌های اشتغال فراگیر در مناطق شهری نیز بیان کرد: تاکنون ۱۱۳ طرح در کمیته فنی این شهرستان مصوب شده که به ۳۷ طرح،   ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و زمینه اشتغال برای ۲۱۹ نفر در این چارچوب فراهم شده است.  

دانشمند تاکید کرد: به دلیل پرداخت شدن سقف تسهیلات هم‌اکنون طرح‌های جدید بررسی نخواهد شد ولی متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام به سامانه «کارا» مراجعه کنند تا در صورت تمدید اعتبار از مزایای آن استفاده کنند.

سهم آذربایجان‌غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که بر اساس طرح‌های پیشنهادی بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود و محدودیتی در زمینه تخصیص این اعتبارها وجود ندارد.  

شهرستان مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.  

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.