پرویز نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به استقبال کشاورزان و دامداران بیجاری، طرح های اشتغال پایدار روستایی در بیجار به 180 طرح رسید.
وی افزود: با اجرای این میزان طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی، حدود 345 نفر در شهرستان صاحب شغل و درآمد پایدار در بخش کشاورزی و دامداری شده اند.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار تاکید کرد: در حوزه اشتغال خانگی با اعتباری بیش از هفت میلیارد ریال، 83 طرح در کارگروه اشتغال شهرستان مورد تصویب قرار گرفت که بیش از 67 طرح تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.
او یادآور شد: سقف تسهیلات اشتغال خانگی 100 میلیون ریال است که بیشترین متقاضیان شهرستان، تولید و اشتغال در حرفه فرش بافی و گلیم بافی بوده است.
نظری تسریع در روند اهدای تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک ها را عامل مهمی در رونق اقتصادی شهرستان دانست و اضافه کرد: بسیاری از متقاضیان طرح های اشتغال خانگی و اشتغال پایدار روستایی، توان معرفی ضامن کارمند را ندارند.
در شهرستان 89 هزار نفری بیجار، حدود چهار هزار واحد صنفی و تولیدی وجود دارد که بیش از 60 درصد آنها نیمه فعال و غیر فعال هستند.
9943/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.