حجت الاسلام عباس سبحانیان روز چهارشنبه به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر( اولتا دهم محرم )، در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این واجب الهی، وظیفه همگانی است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: همه مردم در کنار مسئولان باید بر حسب وظیفه دینی و انقلابی برای پیشگیری از بدی‌ها و زشتی‌ها در جامعه در قبال امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت و تکلیف کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد در ادامه گفت و گو با ایرنا از مداحان و مبلغان دینی استان خواست ، با توجه به نوع ارتباطی که در ماه‌های محرم و صفر با مردم دارند بیشتر از دیگران در راستای ترویج آن اقدام کنند.

سبحانیان اظهار داشت: باید مردم بدانند که این موضوع فریضه واجب الهی است، کوتاهی و بی تفاوتی نسبت به آن موجب گسترش آسیب‌هاست.

به گفته وی برای اجرای این فریضه در اولین گام باید کار فرهنگ‌سازی توسط همه مردم به خصوص همکاری نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها انجام شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد تاکید کرد: مهمترین فلسفه قیام و رسالت امام‌ حسین (ع)  تلاش برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود و به همین علت هم دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

سبحانیان افزود: همه کسانی که در مسیر دین و پیرو حضرت سیدالشهدا هستند باید برای اجرای  اهداف این امام همام بکوشند.

اول تا دهم ماه محرم در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

تعداد مناسبت‌های نامگذاری شده روزها، هفته‌ها و دهه‌ها در تقویم ایران به حدود ۱۲۰ مورد می‌رسد. 

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.