به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در همایش تخصصی طلایه داران، یاوران و یادآوران امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بیشترین دلیل انحراف های اخلاقی یا رفتارهای غیر اسلامی در میان قشر جوان ناشی از عناد با دین نیست بلکه به عدم آگاهی آنان بر می گردد.
وی با بیان اینکه ابزار و روش های تبلیغاتی در فضای مجازی باعث انحراف جوانان و جلوه دادن امور منکر می شود، افزود: ذهنیت هایی که برای قشر جوان جامعه ایجاد کرده اند موجب تحریک آنان به سمت آسیب ها می شود بنابراین آگاه سازی شان به فرهنگ سازی در این زمینه نیاز دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) توسط بانوان جامعه اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: شخصیت بدون عیب این بانوی بزرگوار می تواند الگوی بسیار خوبی نه تنها برای زنان بلکه برای تمام بشریت باشد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه زن در دین اسلام دارای عزت است، اضافه کرد: الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) می تواند مایه سعادت بانوان در دنیا و آخرت باشد.
وی به تفاوت ایران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب در بسیاری زمینه ها توان تصمیم گیری و اختیار عمل نداشتیم اما اکنون در چهل سالگی انقلاب شاهد پیشرفت های زیادی در اغلب بخش ها با تکیه بر توان داخلی هستیم.
آیت الله شاهرودی افزود: تبلیغات دشمن ضد کشورمان با واقعیت ها فاصله بسیار زیادی دارد و امروز در اغلب بخش ها از جمله علمی، پزشکی و هوا فضا پیشرفت های قابل تحسینی بدست آوردیم که باعث خشم دشمن شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز با بیان اینکه مهمترین وظیفه این نهاد تلاش برای پیشگیری از وقوع مسایلی است که جامعه اسلامی از آن رنج می برد، افزود: یکی از استراتژی های دشمنان بعد از انقلاب بویژه پس از جنگ تحمیلی، اتخاذ سیاست شبیخون همه جانبه فرهنگی برای انحراف نسل جوان از مسیر واقعی خود، بوده است.
محمود الله مرادی زن را در قانون الهی پرچمدار عزت و سربلندی عنوان کرد و یادآور شد: دشمنان بیشترین دام را برای دختران نوجوان جامعه اسلامی با برنامه ریزی های جذاب و شیطانی پهن کرده و در فضای مجازی این شبیخون را تشدید می کنند.
وی اضافه کرد: تهدیدهایی که امروز دشمن برای از بین بردن اتحاد و همبستگی جامعه ایران اسلامی به کار برده بسیار جدی است.
الله مرادی اظهار داشت: مهمترین برنامه آنان استفاده از انحراف زنان برای تخریب جامعه اسلامی است که همه باید مراقب این توطئه شوم باشیم.
وی بر نقش فرهنگ ساز بودن مادران برای فرزندان و جامعه تاکید کرد و گفت: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی در عصر حاضر مهمترین خطر برای جوانان بویژه زنان و دختران است بنابراین زنان باید مراقب بوده و از نقش اصلی و شرعی خود دور نشوند.
در پایان این مراسم از خانواده چند بانوی شهیده از جمله شهیده ناهید فاتحی کرجو با اهدای لوح، تقدیر شد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.