به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز شنبه در جمع بسیجیان رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) دراردوگاه امام علی (ع) مراغه افزود: اگر در جریان عزاداری امام حسین (ع)، شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد ثمره فراوانی برای جامعه به همراه داشته و اهداف متعالی فرهنگ عاشورا به درستی تبیین خواهد شد.
وی ادامه داد: عده ای در برخی هیات ها از شعور حسینی غافل مانده و فقط به شور حسینی اکتفا می کنند که این امر خلاف آرمان های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی اضافه کرد: باید از ایام محرم و تجمعات عظیمی که برای اهل بیت(ع) در مساجد و تکایا برگزار می شود، برای شناساندن اهداف قیام عاشورا استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی هیات های حسینی در ایام محرم گفت: هیات های مذهبی باید توجه کنند که عزاداری های آنها پیام رسان بوده و مسائلی را که در راس جهان اسلام هستند، در متن برنامه های خود مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه واجب عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) شهید این راه بوده و هدف از نهضت تاریخ ساز و انسان ساز خود را عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان فرمودند.
وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است ادامه داد: متاسفانه امروز بنا به دلایلی عمل به آن در جامعه ای که احکام اسلامی باید بر آن حاکم است به فراموشی سپرده شده است.
طالعی اضافه کرد: فرهنگ عاشورا به دنبال تبیین اصول و واجباتی است که امام حسین (ع) در روز عاشورا در مقابل دشمن و در سخت‌ترین لحظات به پا داشت و بر اهمیت آن تاکید کرد.
وی گفت: عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت بوده و نه تنها برای مسلمانان بلکه برای سایر ادیان و انسان های آزادی خواه نیز الگویی نجات بخش در برابر استبداد و ظالمان است و قیام و حرکت عظیم عاشورا برای مبارزه با بدعت ها و ظلم و جور دستگاه حکومتی و زور گویان رخ داد.
به گزارش ایرنا، مرحله دوم رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) با حضور بسجیان گردان های بیت المقدس حوزه های مقاومت بسیج در قالب بخش های مختلف پیاده روی صحرایی، اجرای عملیات های شهری و آمادگی های رزمی به مدت 2 روز دراردوگاه امام علی (ع) مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.