به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در همایش نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام نمی کرد ما امروز شاهد نظام مقدس جمهوری اسلامی نبودیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بود که مردم را علیه نظام طاغوت و ستمگر شاهنشاهی بر افشاند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اساس کار انبیاء بر طرفداری از امر به معروف و نهی از منکر پایه گذاری شده است ادامه داد: اگر جامعه ای به این 2 فریضه الهی توجه کرد و بر همین اساس مدیریت شد به بالاترین درجات خواهد رسید.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نماد دینداری است گفت: نه اهل تشیع و نه اهل تسنن در مسلمان کردن کشورهایی همچون استرالیا، ژاپن، چین و مانند آن نقشی نداشته اند بلکه تنها امر به معروف بود که باعث گرایش این مردمان به اسلام شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: امروز در بحث معروف کار چندانی نشده و باید مدیران و امانت داران در جامعه در این مبحث ورود جدی تری داشته باشند.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه در تمام تشکیلات جامعه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خودش را دارد گفت: باید مصادیق منکر و معروف در جامعه شناخته شود تا بتوان به بهترین نحو این 2 فریضه الهی را به جای آورد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: تنها بیان منکرات در جامعه کار درستی نیست و باید معروفات و کارهای صحیح انجام شده توسط افراد نیز عنوان شود.
آیت الله سلیمانی به شرایط سخت قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه زیر ساختی از جمله جاده آسفالته، آب لوله کشی و مانند آن در دسترس نبود اما با روی کار آمدن این نظام الهی شاهد بر آورده شدن بسیاری از این موارد و حتی بالاتر از آن هستیم.
امام جمعه زاهدان خواست و انتظارات مردم را بهترین سرمایه در جامعه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی افکار مردم را باز و به مردم فهماند چه داریم و چه نداریم؛ حق سوال کردن و بیان مطالبه به حق خود از فواید این نظام الهی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: شعار امسال هفته امر به معروف ونهی از منکر 'نهادینه سازی همه جانبه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه' است.
سرهنگ پاسدار محسن اکبری امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) ذکر کرد و افزود: خداوند و پیامبران مهمترین عاملان این 2 فریضه الهی بودند.
وی ادامه داد: اگر همه آحاد جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت مهم و خطیر خود به خوبی عمل کنند نظام الهی بیمه خواهد شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: قیام امام حسین(ع) یک حرکت معروف در مقابل ظلم کسانی که دین محمدی را به انحراف کشیده بودند، بود.
سردار امان الله گشتاسپی اظهار داشت: فرهنگ سازی در جامعه نخستین و مهمترین مساله در امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش ایرنا در پایان این همایش از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.