بهروز شهابی زاد روز یکشنبه در نشستی با فعالان گردشگری و دوستداران میراث فرهنگی اردکان افزود: هم اکنون از لحاظ کاری در شرایطی به سرمی‌بریم که ‌شهرستان اردکان‌ نیز از این امر مستثنی نیست.
وی اضافه کرد: با تورم و کسری اعتبارات روبرو هستیم ولی قرار نیست بگوییم که چون شرایط اقتصادی بحرانی است فعالیتی درحوزه های مختلف از جمله میراث و جذب گردشگر انجام نشود.
فرماندار اردکان تصریح کرد: جداگانه برنامه ریزی کردن، نبودن همبستگی و عدم تعامل فکری بین دستگاه‌ها  خلایی است که وجود دارد، باید با تشکیل گروه‌های منسجم تر و با ایده و فکر جلو رفت.
شهابی زاد اظهار داشت: باید باور حفظ و مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی دربین مردم و مسئولان ایجاد کرد، چرا که خیلی ها به اهمیت آن پی نبرده اند.
وی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به عنوان پتانسیل بدون آلایندگی و با درآمدزایی بالا می توان قلمداد کرد.
فرماندار اردکان در ادامه به چالش عدم هماهنگی و هم فکری میراث دوستان اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل کارگروه تخصصی و ایجاد ادبیات و گفت و گو واحد می توان با دستگاه های اجرایی در ارتباط بود و با پیگیری و همبستگی خیلی از مشکلات رفع  خواهد شد.
شهابی زاد افزود: این افراد می توانند با در ارتباط بودن با دانشگاهیان، ‌کارشناسان، معماران و ... و با موضوعات کارشناسی شده، تعیین تصمیم نهایی و ایجاد نشست با مسئول مربوطه می توانند به نتیجه نهایی برسند.  
وی اظهار داشت: این کارگروه می‌تواند با ایجاد تبلیغات شهری، تهیه سند جامع، ‌ بهره گیری از مشاور و ... دستگاه های متولی راملزم به همراهی نماید.

فرماندار اردکان با بیان اینکه در شهرستان اردکان به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت سبز توجه کافی نشده  و جای تاسف است که این ظرفیت و امکانات نادیده گرفته شده است افزود: با ایده و هدف دراین مسیر گام باید برداشت و با یک نگاه متفاوت می‌توان از این صنعت بهره کافی برد.
شهابی زاد گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و اهمیت دادن به میراث فرهنگی و آثار باستانی نظیر قنات و حفظ و نگهداری آن را باید با جدیت پیگیری کرد.
فرماندار اردکان درخواست تشکیل صندوق گردشگری داد و گفت: باید سعی شود مشکلات را با همراهی میراث دوستان حل کرد تا از خدمات آن بهره‌مند شد.
 شهابی زاد ادامه داد:‌ معرفی صنایع دستی جز ارکان فرمانداری و دیگر ادارات است، میراث دوستان تلاش کنند که علاقه مندی و جذابیت را در بین مردم ایجاد کنند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ /  ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.