فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: مبل و منبت این شهرستان آن گونه که شایسته است در سطح ملی شناخته و معرفی نشده و این امر فقط در بستر تبلیغ عملیاتی و اجرایی مناسب امکان پذیر خواهد شد و باید تمام قد در این مسیر حرکت کرد تا مبل و منبت شهرستان از انزوا خارج شود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدرسول حسینی در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره مبل و منبت روستایی در شهرستان تویسرکان، با اشاره به توانمندیهای منبتکاران شهرستان به ویژه طرح زیبا و بی نظیر مبل گلریز اشترمل بیان کرد: طرح منبت مبل گلریز در کشور بی نظیر است و این هنر زیبا و ظریف حاصل دستان توانمند منبتکاران اشترمل تویسرکان است و باید این توانمندی ها را در عرصه مبل و منبت روستایی به همه کشور معرفی کنیم .
وی افزود: برگزاری جشنواره های مبل و منبت روستایی یکی از راه های معرفی این صنعت به مردم و همچنین بهانه ای برای جذب کردشگر و رونق این صنعت در شهرستان است و دستگاه های اجرایی شهرستان برای برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاه ها باید  با تمام توان وارد عرصه شوند چرا که خروجی کار گروهی چشمگیرتر و مؤثرتر از کار انفرادی است.
حسینی ادامه داد: در شهرستان تویسرکان امکانات بالقوه طبیعی بسیاری برای جذب گردشگر داریم که اگر با همفکری و برنامه ریزیهای مناسب به فعل درآیند شاهد شکوفایی و رونق شهرستان خواهیم بود و امیدواریم همه دست در دست هم در این مسیر گام برداشته و موانع را از سر راه برداریم.
وی بیان کرد: شناسایی توانایی های شهرستان در بخش های مختلف گردشگری اعم از طبیعی، تاریخی و صنایع دستی چون مبل و منبت از اساس کار است و باید تلاش کنیم این جشنواره ها و نمایشگاه ها به صورت دوره ای و گردشی در سه روستای اشترمل، جیجانکوه و سیدشهاب که در این صنعت مطرح و سرآمد هستند، برگزار شود و در این جهت باید تبلیغات مفید و گسترده ای صورت پذیرد چرا که تبلیغات مؤثر بهترین روش برای معرفی این جشنواره ها و همچنین شهرستان تویسرکان است.
گفتنی است؛ دومین جشنواره مبل ومنبت روستایی کشور دردهکده مبل و منبت ایران  روستای اشترمل از 24 تا 28 مرداد برگزار و مرکز تخصصی مبلمان طرح گلریز افتتاح خواهد شد ودر طول مدت برگزاری جشواره علاوه بر بازدید از 300 کارگاه،  تخفیف ویژه نیز به خریداران داده خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.