محسن صادقیان روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، رصد طرح‌هایی است که زمین و تسهیلات دریافت کرده اند، این در حالی است که در استان بانک‌های اطلاعاتی مناسبی در این خصوص وجود ندارد و در ۶ ماه گذشته بخشی از وقت کارشناسان حوزه‌های اقتصادی و عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد این بانک‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته جمع آوری اطلاعات واگذاری زمین‌های دولتی به سرمایه گذاران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون آغاز شده و تلاش می شود با رصد این واگذاری‌ها زمین هایی که سرمایه گذاری مورد نظر روی آنها انجام نشده، بازپس گرفته شود.

صادقیان در پاسخ به پرسشی در خصوص تخلفات ۸۵ درصدی در زمینه ساخت و ساز در استان یزد نیز گفت: در این زمینه نیز بانک اطلاعاتی قابل استنادی وجود ندارد و کمیته ویژه تخلفات با عضویت دستگاه‌های مرتبط در استان تشکیل شده و جلسات آن به صورت ماهیانه برگزار می شود که در این زمینه نیز ایجاد بانک اطلاعات ساخت و سازها از اولویت‌هایی است که دنبال می شود.

وی یادآور شد: در خصوص موارد زمین خواری در استان نیز تیم حفاظت از زمین‌های دولتی در استان تشکیل شده و رصد دائمی زمین‌های دولتی و برخورد با تصرفات غیرقانونی در این زمین‌ها در حال انجام است که در این زمینه وجود برخی زمین‌های دولتی فاقد سند، مشکلاتی را ایجاد کرده که راه و شهرسازی در این زمینه باید اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار یزد همچنین در خصوص پروژه های ناتمام این استان تعداد این طرح‌ها را ۱۷۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی‌هایی که به عمل آمده بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ طرح از این موارد برای رفع مشکل در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته است.

صادقیان همچنین از رفع آلودگی تعدادی از صنایع آلاینده شهرستان اشکذر خبرداد و افزود: رصد و ارائه مشاوره تخصصی به صنایع آلاینده به منظور جلوگیری از تعطیل شدن این واحدها به دلیل ایجاد آلودگی در دستور کار قراردارد تا این صنایع ضمن فعالیت اقتصادی، مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال سلامت شهروندان اجرا کنند و در صورتی که عدم تلاش صنایع برای رفع آلودگی محرز شود، برخورد قانونی در خصوص محدودیت فعالیت برای آنان اعمال می شود.

در این نشست معاون امور عمرانی استاندار یزد به پرسش های خبرنگاران در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت این معاون استاندار پاسخ داد.  

۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.