محمد حسین ماجدی اردکانی اظهار داشت: در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های صادره ،این تعداد پروانه پس از انقضاء مدت اعتبار قانونی سه ساله تمدید شد.

وی افزود: طی همین مدت ۴۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده و ۹ مورد صدور مجوز استاندارد نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت این اداره کل را  شاهد هستیم.

مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال ۱۴۰ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی باطل و سه فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هم تعلیق شد.

به گفته ماجدی اردکانی ،این پروانه‌ها پس از احراز شرایط قانونی و برآورده کردن انتظارات این اداره کل ، از یک مورد تشویقی و ۶ مورد اجباری نیز رفع تعلیق شد.

دبیر کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان یزد در ادامه گفت: بر اساس اعلام برخی از صاحبان صنایع، شرایط نابسامان اقتصادی اعم از تورم و رکود ، کمبود مواد اولیه مناسب و استاندارد ،نوسان قیمت‌ها، بدحسابی برخی خریداران کالاها و خدمات از جمله دلایلی است که ابطال و تعلیق پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را به دنبال دارد.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه این اداره کل ، وی در باره عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد هم گفت: در این مدت ۹۲۷ مورد از واحدهای تولیدی نمونه برداری صورت گرفته که بر اساس آزمون‌های انجام شده بر روی کالاها ۷۲۱ مورد مطابق با استاندارد و ۹۰ مورد هم مغایرت داشت که تذکرهای لازم به متصدیان امر ابلاغ شده است.

یزد چهارمین استان توسعه‌یافته صنعتی کشور است که حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی ، صنعتی و کشاورزی دارد. 
هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ نوع کالا در واحدهای صنعتی استان تولید  که ۴۰۷ قلم آن به ۹۳ کشور صادر می‌شود. 
سازمان ملی استاندارد تاکنون حدود ۲۸ هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا برای ۲۲ هزار واحد صنعتی زیرپوشش و در قالب هزار قلم کالا صادر کرد، این میزان شامل کمتر از ۲۵ درصد واحدهای صنعتی است. 

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.