آرش نواب روز سه شنبه در این ارتباط در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوای استان به ۴۵ درجه سانتیگراد، سهمیه بندی میزان کاهش بار به تفکیک هر شهرستان و اختصاص یک روز به هر مشترک در هفته مدیریت مصرف برق برای فرهنگ سازی مطلوب تر انجام شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به منظور مدیریت پیک بار سه هزار و ۶۰۰ تفاهم نامه همکاری با مشترکان استان به امضا رسید که ۳۷ درصد آن مربوط به بخش صنعتی است.

نواب با اشاره به اینکه میزان پیک بار بخش توزیع ۹۲۹ مگاوات تا این لحظه به ثبت رسیده است ، اضافه کرد: هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری هم با بخش کشاورزی برای همکاری در پیک بار بسته شد.

وی با اشاره به امضای ۵۶۲ تفاهم نامه مدیریت مصرف برق با بخش اداری ، تجاری و ایستگاه‌های سی.ان. جی ( CNG) ، از ایجاد مرکز پایش بار به صورت لحظه‌ای در دیسپاچینگ نیز خبر داد.

این مسئول شرکت توزیع برق یزد تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که به منظور مدیریت مصرف اعمال شد، انجام موفق ۲ رزمایش کاهش پیک بار در ماه‌های خرداد و تیر و کاهش ۸۵ مگاواتی بار نسبت به ساعات قبل از رزمایش و همچنین تشکیل گروه مجازی مدیریت لحظه‌ای پیک بار برای اطلاع رسانی مطلوب به مردم است.

با توجه به مصوبه دولت در سال ۱۳۸۸ و قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب اسفند ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، پیاده‌سازی سیستم قرائت و کنترل هوشمند بار و مدیریت انرژی با استفاده از فناوری‌های جدید به وزارتخانه‌های نفت و نیرو تکلیف شد.

به منظور اجرای این مصوبات ، طرح ملی تعریف شد.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.