به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست با رییس صندوق توسعه ملی اظهار داشت: از جمله مهمترین پروژه ها که برنامه ریزی های لازم جهت اجرای آن در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان انجام شده، 4 پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن است و علاوه بر آن یک بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن نیز در پارسیان در حال احداث است.
وی افزود: راه اندازی یک پالایشگاه 350 هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک و یک پالایشگاه جدید 100 هزار بشکه ای در جزیره لاوان نیز از دیگر پروژه های مهم در دست اجرا در هرمزگان محسوب می شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به رویکرد تامین آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها، گفت: در این راستا ضمن راه اندازی آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی، از ظرفیت آب شیرین کن مشترک استان های هرمزگان، کرمان و یزد نیز برای تامین پایدار آب شرب بندرعباس استفاده خواهد شد.
همتی بیان داشت: بر این اساس به طور جدی پیگیر تکمیل این آب شیرین کن ها در هرمزگان هستیم و سرعت کار باید افزایش و موانع انجام امور برطرف شود.
وی تصریح کرد: اجرای این پروژه های بزرگ در هرمزگان می تواند روحیه نشاط و امید در کشور ایجاد کند و توانمندی های داخلی را به منصه ظهور برساند.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.