محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طول مسیر بافق -نوق را ۷۰ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: پنج کیلومتر بدون آسفالت در حوزه استحفاظی بافق، و یکهزار و ۳۰۰ متر دیگر در حوزه نوق قرار دارد که عملیات پخش آسفالت آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه زیرسازی و قیر پاشی این جاده قبلا انجام شده است افزود: اجرای آسفالت به ضخامت ۵ سانتی متر و عرض ۱۰ متر در دست اجراست.
این مسئول خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با اجرای تمامی عملیات زیر سازی، قیر پاشی و آسفالت، این بخش از جاده نیز تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

فرماندار با بیان اینکه بهره برداری از این طرح، مسیر بافق به شهرستان‌های انار، شهر بابک، سیرجان و بندرعباس حدود ۱۶۰ کیلومتر نزدیک می‌شود خاطر نشان کرد: مسیر اهالی بخش نوق و شهرستان‌های شمال شرقی کرمان به مشهد نیز نزدیک تر خواهد شد ضمن اینکه شهر بافق از حالت بن بست ترانزیتی خارج و به سه راه مواصلاتی کشور تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های مردم بافق در نوق و بلعکس ریشه در تاریخ کهن این منطقه دارد و نوقی ها با ورود خود به شهر بافق، اطراف این شهر کویر را به پسته زارهای پر محصول تبدیل کرده‌اند که با تکمیل جاده مذکور، پسته کاری و تولید این محصول صادراتی رونق بیشتری می‌گیرد.

به گفته زاده رحمانی، جاده بافق- نوق و جوادیه تأثیر زیادی در پسته کاری و برداشت این محصول در بافق داشته و امروزه بیش از ۷۰۰ نفر در این حوزه به کار اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: رفت و آمد نوقی ها باعث شد تا بذر و نهال‌های پسته در باغ‌ها و زمین کشاورزی بافق کاشته و سالانه دهها تن پسته در این شهر کویری برداشت شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.