عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها با قدردانی از تلاش آنها افزود: نسبت منابع به مصارف بانکی در استان بوشهر ۴۳ درصد است که این آمار نشان سخت گیری بانک‌ها در حوزه مصارف است از این رو باید بانک‌ها در تسریع پرداخت تسهیلات توجه ویژه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش منابع بانک‌های استان بوشهر می‌طلبد در حل مشکلات طرح‌های تولیدی و عمرانی استان بوشهر بیشتر تلاش شود.

گراوند ادامه داد: ارائه طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری باید دارای افق دراز مدت برای تولید و بازاریابی باشد  تا بر اساس طرح‌های تدوین شده روند عملیاتی آن ادامه یابد.
وی یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی و اقتصادی برای احیا نیاز مبرم به مشارکت بانک‌ها دارند که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
گراوند یادآور شد: براساس گزارش های دریافتی ۶۰ درصد تسهیلات بانکی استان بوشهر در بخش های خدمات و بازرگانی است که برای تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بانک‌ها باید به این بخش نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به گردش منابع مالی مجتمع‌های پتروشیمی برای افتتاح حساب بانکی در استان جا دارد مسئولان بانکی این مهم را پیگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: جمع مطالبات بانک‌های استان بوشهر از مشتریان ۸ هزار ۲۱۸ میلیارد ریال است که نسبت به اسفندماه گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

داریوش زراعتگر افزود: سال قبل ۱۷۰ هزار و ۷۶۸ فقره تسهیلات بانکی به میزان ۵۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال در استان بوشهر پرداخت شد.

وی گفت: از تسهیلات پرداختی ۶۲ درصد در حوزه خدمات و بازرگانی، ۱۲ درصد صنعت و معدن، ۱۰ درصد کشاورزی، ۸ درصد مسکن و ساختمان و ۸ درصد در سایر بخش‌ های دیگر پرداخت شده است.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.