معاون جدید منابع انسانی دادگستری یزد از برنامه‌های مهم در دست اقدام در این استان به تاسیس و راه‌اندازی رصدخانه علمی برای نقد آراء قضایی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «حسین دهقانی» در مراسم معارفه‌ی خود افزود: آراء قضایی باید اقناع اجتماعی را همراه و همسو با اقناع قضایی داشته باشد که این مسئله نقش مهمی در تنویر افکار عمومی نسبت به قوه قضاییه خواهد داشت.

وی تشکیل کمیته بررسی علل و عوامل نقض آراء قضایی را از برنامه‌های معاونت منابع انسانی برشمرد و گفت: نقض آراء یکی از مسائلی است که باید برای آن کار علمی دقیق صورت گیرد، علل و عوامل نقض آراء شناسایی و بر مبنای آن دوره‌های آموزشی و برنامه‌های خاص تدوین کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: اگر بتوان نقض آراء را به حداقل رساند بدون تردید بحث پیشگیری قضایی نیز بهتر و بیشتر محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیکاری پنهان و پرکاری مشقت آور اشاره و بیان کرد: بیکاری پنهان را باید به صورت مستدل و مستند و علمی رصد کرد و در تعدیل منابع انسانی در بخش های مختلف از آن بهره گرفت.

دهقانی، ارائه ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی به معاونت منابع انسانی دادگستری را خواستار شد و ابراز کرد: ارائه ایده‌ها، پیشنهادات و نظرات و مشارکت در تدوین برنامه های آتی می تواند بر اثر گذاری برنامه ها و غنای آن بیافزاید.

معاون دادگستری یزد از کاهش 10درصدی نیروی انسانی از ستاد و تزریق به صف خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی کار و خدمت به مردم مقرر شد که 10 درصد از نیروهای ستاد کاهش به صف بپیوندند که این کار در مهلت 20 روزه در دادگستری انجام شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.