دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه تیم‌های واکنش سریع با حضور ۱۰۰ نجاتگر از سراسر کشور در مرکز آموزشی تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، مهدی ولی پور مدیرعامل هلال احمر گیلان، گفت: دومین مرحله برگزاری دوره های آموزشی مهارتی ویژه تیم های واکنش سریع با حضور یکصد نجاتگر شامل اعضای تیم های استان های گیلان، کرمانشاه، البرز، آذربایجان غربی و شرقی  از روز گذشته در مرکز آموزشی تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه خیزی کشور و لزوم آمادگی تیم های امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر،  اعضای تیم واکنش سریع شعبه هایی  که شهرستانهای آن دارای جمعیت بالای، ۱۲۰ هزار نفرست در این دوره حضور دارند.

ولی پور اظهار کرد: ارتقای سطح مهارتی، حضور موثر تیم های واکنش سریع و آمادگی در برابر حوادث احتمالی در سه بخش جستجو و نجات در آوار ، ارتفاع و فضای معلق و جاده از اهداف برگزاری دوره های آموزشی مهارتی ویژه تیم های واکنش سریع هلال احمر است.

ولی پور اضافه کرد: در این دوره سر فصل های آموزشی جستجو و نجات در آوار و فضای معلق شامل (مقدمات جستجو و نجات ، آشنایی با تجهیزات نجات در آوار ، هدایت عملیات جستجو، فوریت های پزشکی در آوار، دوره ارتفاع و فضای معلق شامل ( پیمایش در کوهستان ، هواشناسی، ابزار شناسی، بقا و تغذیه در کوهستان ، کمک های اولیه در کوهستان ، خطرات کوهستان، بسکت کردن و حمل مصدوم، جهت یابی و دوره جاده شامل ( شرح وظایف نجاتگران، مبانی و پایه های جستجو و نجات، تثبیت مصدوم، رهاسازی و تریاژ، آشنایی  با تجهیزات امداد و نجات به صورت تئوری و عملی ارائه می شود.

برگزاری دومین مرحله دوره های آموزشی مهارتی ویژه تیم های واکنش سریع تا دهم مرداد ماه در چاف لنگرود ادامه دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.