رئیس جمعیت هلال احمر البرز گفت: در نوزدهمین طرح ملی خدمات نوروزی اعضای جوانان، امدادگران و نجاتگران برای ارائه خدمت به هموطنان در سراسر استان البرز تلاش کردند.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز گفت: نجاتگران خواهر و برادر البرزی در پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات بین شهری به هموطن خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه 86 مورد حادثه در استان البرز رخ داده است، افزود: در هجده روز گذشته 48 مورد حادثه جاده‌ای، دو حادثه کوهستان، 22 خدمات حضوری، 4 حادثه شهری و 10 مورد سیل  و آبگرفتگی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان البرز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه به 71 مصدوم توسط عوامل امدادی پایگاه‌ها خدمات ارائه شد، اظهار کرد: مرکز هماهنگی عملیات با دریافت گزارش حوادث جاده‌ای، بلافاصله نیروهای عملیاتی نزدیک ترین پایگاه را به محل حادثه اعزام کردند و نجاتگران، 20مصدوم را بصورت سرپایی مداوا کردند و 51 مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.

چرخساز درباره مراجعه حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای تصریح کرد: از 22 مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌ها، چهار تن از هموطنان به دلیل آسیب جدی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: طی تماس با مرکز عملیات مبنی بر سقوط، گیر افتادن و مفقود شدن در ارتفاعات تیم کوهستان به محل اعزام و سه هموطن را نجات و یک تن را بصورت سرپایی مداوا کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه دو تن از هموطنان در حوادث شهری مصدوم شدند و به مرکز درمانی منتقل شدند خاطرنشان کرد: 20 تن از هموطنان به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی با مراجعه به پایگاه‌ها تا بهبود شرایط اسکان داده شدند.

وی از عملیات رها سازی چهار فرد محبوس شده در خودرو سخن گفت و تصریح کرد: در این حوادث 126 تیم عملیاتی به استعداد 369 نیروی عملیاتی با 86 دستگاه آمبولانس به حوادث اعزام شدند.

چرخساز در ادامه درخصوص فعالیت اعضای جوانان در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: از آغاز طرح تا کنون 524 خواهر و برادر از کانون‌های جوانان، دانشجویی، غنچه‌ها، دانش‌آموزی، طلاب و روستایی در 10پست ثابت به هموطنان و مسافران نوروزی خدمات بشردوستانه ازائه دادند.

وی ادامه داد: اعضا به هشت هزار و 888 هموطن در پست‌های ثابت و تیم‌های سحاب به 933 تن خدمات ارئه کردند.

این مقام مسئول درباره خدمات ارائه شده در غرفه‌ها تصریح کرد: هزار و 304 تن از هموطنان با مراجعه به ایستگاه سلامت، فشار خون را کنترل و از اعضا توصیه های ایمنی، بهداشتی و جعبه کمک‌های اولیه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون طلاب در خیمه‌های نماز حضور داشتند و مسابقه‌های جذابی برگزار کردند، اعلام کرد: در خیمه‌های نماز شهرستان‌ها، 474نمازگزار اقامه نماز کردند و طلاب به سوالات شرعی هموطنان پاسخ دادند.

چرخساز عنوان کرد: بیش از دو هزار 652 کودک با حضور در فضای دوستدار کودک به بازی و تفریح پرداختند و در جشنواره نقاشی صلح و دوستی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 917راننده با ثبت امضا و اثر انگشت برای رعایت قوانین راهنمایی و بهبود رفتارهای ترافیکی با یکدیگر هم‌پیمان شدند گفت: از آغاز نوردهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از هشت هزار و 444 اقلام آموزشی، انگیزشی، اطلاع‌رسانی و غیره میان مراجعه کنندگان به پست‌های جوانان استان البرز توزیع شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.