محمد دلالی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ترویج قرآن در جامعه نیازمند مشارکت مردمی است، افزود : از این تعداد ۲۶ خانه قرآنی روستایی و ۳۸ خانه قرآن و عترت شهری است .

وی رویکرد اصلی امور قرآنی را سپردن فعالیت‌های قرآنی به دست مردم دانست وتصریح کرد : تجربه نشان داده اگر مسائل مذهبی در اختیار مردم قرار گیرد بازدهی بیشتری خواهد داشت .

دلالی تصریح کرد : توجه به موسسه ها و خانه های قرآنی، روند تکریم روزافزون قرآن را در جامعه توسعه می دهد.

رییس اداره امور قرآنی استان سمنان با بیان اینکه هرسال بیش از ۱۰۰ کرسی تلاوت در سطح استان برگزارمی شود افزود : برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، یکی از فعالیت های مهم این اداره است که با همکاری دستگاه های فرهنگی و تشکل های دینی برگزار می شود. 

دلالی افزود : در جامعه اسلامی باید روحیه انس با قرآن نهادینه شود.

وی گفت: هدف از تاسیس خانه های قرآن در مناطق روستایی و شهری ایجاد فضا و مکان برای دسترسی به آموزش عمومی قرآن مانند قرائت، روخوانی، روان خوانی و حفظ است. 

دلالی با بیان اینکه مشارکت در راستای وقف قرآنی نیازمند مشارکت عمومی است تصریح کرد: جامعه خیرین قرآنی باید راه اندازی شود و برنامه های فرهنگی وقرآنی مردمی اداره شود.

رییس اداره امور قرآنی استان سمنان با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی درسطح استان اظهار داشت: موسسات قرانی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تأسیس شدند و برای فرهنگ ترویج قرآنی باید تلاش کرد .

  وی با بیان این که خانه های قرآنی نقش بسزایی در شکوفایی فرهنگ ناب اسلامی دارند افزود : ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه جامعه قرآنی و جوانان در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نیاز امروز جامعه است .

برگزاری کلاس های قرآنی ، محافل انس با قرآن و دوره های آموزشی قرآنی با هدف گسترش آموزه های قرآنی در جامعه از جمله برنامه های اجرا شده در موسسه ها و خانه های قرآنی استان سمنان  است. 

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.