مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم حمایت از کارآفرینی گفت: تقویت و ترویج کارآفرینی لازمه تحول و توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در آیین آغاز به کار مرکز تعاونی مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی اظهار داشت: خوشبختانه نظام همه جانبه گرایی در حوزه های کار نمود بیشتری یافته و برای افزایش بهره وری و اثربخشی بیشتر فعال شده است.

وی با بیان اینکه برآیند مسئولیت های مختلف، توسعه پایدار و افزایش کارایی و اثربخشی و بهره‌وری خواهد بود ادامه داد: اهتمام برای پویایی اقتصاد و برپایی نظام اجتماعی مناسب در سطح جامعه از مسئولیت پذیری خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه ظرفیت سازی خوبی در توسعه اقتصاد صنعتی در حال شکل گیری است، اضافه کرد: مراکز مشاوره مکانی برای ایده های خلاق و افکار توانمند است که در سطح استان‌ها نیز مراکزی راه اندازی شده از جمله مراکز رشد و شتابدهنده ها که لازم است نظام هماهنگی در این زمینه باشد و نقش هدایتگری را به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید شرایط را برای ایده پردازان بهتر فراهم کنیم تا اجازه حضور بیشتری داشته باشند اظهار داشت: مراکز مشاوره به صورت پکیج کامل می‌توانند در قالب تعاونی ایفای نقش داشته باشند و با خرد جمعی در سطوح مختلف کاری فعالیت کنند.

ریاحی با اشاره به اینکه معتقدیم برای توسعه تعاونی ها به مدل جدید نیازمندیم تصریح کرد: اینکه بتوانیم دانش بنیان ها را در قالب تعاونی ها داشته باشیم و تعاونی ها را متمرکز کنیم می توان به توسعه صنعت استان نیز امیدوار بود و به آن دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد عنوان کرد: استان یزد فرصت های بسیار وسیعی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و شهر تاریخی یزد کمک بسیاری به این توسعه خواهد داشت اما نتوانستیم از این ظرفیت ها شناخت درستی به دست آوریم و با هم افزایی از آن بهره برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است وجود چنین مراکزی با حضور کارآفرینان و ایده پردازان و افراد خلاق شاهد اتفاقات درخشانی در سایه تفکر توسعه ای برای استان به ارمغان آورد.

ریاحی همچنین افزود: یزد به رشد متوازن در هر سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی نیاز دارد و سهم اشتغال استان نیز در این سه عرصه با اندکی تغییر مواجه بوده و بخش خدمات با 48.3 درصد سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته بخش عمده ای از سهم اشتغال خود را به مشاغل حوزه خدمات اختصاص داده اند تصریح کرد: امید است شرایطی فراهم آید که اشتغال ما پویاتر شده و تناسب رشته های تحصیلی با ظرفیت های مورد نیاز توسعه استان باشد.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان و نرخ بیکاری اظهار داشت: توجه به دانش برای ما مهم است اما باید به گونه ای باشد که مهارت نیز در کنار علم قرار گیرد و دانشگاه ها به مهارت محوری توجه کنند تا افراد فارغ التحصیل هم بیکار نباشند.

به گزارش ایلنا، پانزدهمین مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در زمینه توسعه تجارت، فروش و صادرات بهره برداری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.