ریس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان این‌که عنوان پایتخت کتاب یکی از سوژه‌های زیباسازی فضای شهری است، گفت: کتاب موثرترین رسانه برای ایجاد خلاقیت فردی و افزایش قدرت تفکر است.

«محمدصفدرپور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به برنامه و اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در راستای زیباسازی بیش از پیش فضای شهری، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگی و هنری هنرمندان بومی برای ساخت و جانمایی المان های شهری از جمله رویکردهای این سازمان برای سال جاری است.

وی افزود: فضاسازی و المان‌های شهری علاوه بر زیباسازی نقش مهمی در توسعه فرهنگ عمومی و آشنایی نسل جوان با مفاخر و ارزش‌ها دینی و مذهبی ایفا می‌کنند.

ریس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در ادامه اختصاص عنوان پایتخت کتاب به شهر میراث جهانی یزد را یکی از سوژه‌های مد نظر این سازمان برای زیباسازی فضای شهری دانست و گفت: خوشبختانه شهر یزد مهد عناوین مهم و افراد برجسته علمی و دینی زیادی است که هر کدام قابلیت المان سازی و فضاسازی محیطی دارند.

صفدرپور م کتاب را حافظه بشریت عنوان و تصریح کرد: هیچ کدام از وسایل ارتباطی به اندازه کتاب نمی‌تواند عمق لازم در خلاقیت، اندیشه و تفکر انسانها ایجاد کند به همین منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری یزد برای زیباسازی فضای شهری قرار دارد.

این مسئول ترویج کتاب و کتاب خوانی را یکی از مهمترین رسالت دست‌اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه دانست و بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای ظسبز شهرداری یزد سعی دارد به اندازه توان و در حوزه فعالیت خود با طراحی و نصب المان کتاب نسبت به نهادینه شدن فرهنگ کتاب در یزد اقدام کند.

وی در پایان با بیان این‌که انتخاب و نامگذاری یکی از میادین به نام کتاب از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار سیما و منظر است، خاطرنشان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد از مشارکت هنرمندان بومی برای ساخت المان کتاب حمایت می‌کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.