مدیر کل گمرک یزد از رشد 11 درصدی ارزش صادرات استان در  سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدحسین سلمانی» با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از 695  هزار و 533 تن کالا به ارزش 132 میلیون و 704 هزار دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 17 درصد و از حیث ارزش 11 درصد رشد داشته است.

وی علت تفاوت در درصدهای وزن و ارزش کالای صادارتی یزد را کاهش ارزش واحد صادراتی کاشی وسرامیک در تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

سلمانی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد و پروفیل، نایلون و نایلکس، ظروف شیشه‌ای، پسته و مغز پسته و اکسید مولیبدن ذکر کرد که به کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 13 هزار و 555 تن کالا به ارزش 38 میلیون  و 178 هزار دلار از گمرک استان به کشور وارد شده که از نظر وزن 40 درصد و از نظر ارزش 27 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک استان در پایان با بیان این که عمده وارادات به گمرک یزد شامل مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است، گفت: واردات ازگمرک یزد اکثرا از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات، اسپانیا و آلمان انجام گرفته  است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.