دبیر ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون گفت: از آغاز اجرای طرح کنترل ملی فشار خون، (27 اردیبشهت تاکنون) تعداد 81 هزار و 900 نفر غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا دهقانی با اشاره به اهمیت توجه و کنترل فشارخون اظهار داشت: حدود 30 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور مبتلا به فشار خون هستند.

وی ادامه داد: شناسایی بیمار مبتلا به فشار خون به تنهایی کافی نیست و در این زمینه باید برای خدمات بهورزان، مراقبان سلامت، تایید پزشک، دریافت مراقبت‌های لازم درمانی و مصرف داروی کنترل فشار خون برنامه‌ریزی شود.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون با اشاره به غربالگری بیش از 81 هزار نفر و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون اضافه کرد: افراد با اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و آموزش پزشک و مراقبان سلامت و مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی از فشار خون خود آگاه شده‌اند و مراقبت‌های لازم را دریافت کردند و در این پویش ملی افراد جدید شناسایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این پویش تاکنون 39 هزار و 445 نفر، در سامانه سیب با علائم فشار خون بالا ثبت شدند عنوان کرد: اجرای این طرح از بیست و هفتم اردیبهشت همزمان با روز جهانی قلب و فشار خون آغاز ‌شده و تا پانزدهم تیر به مدت شش هفته ادامه دارد.

دهقانی افزود: تیمهای ثابت و سیار در تمامی بیمارستانها، مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت ، مراکز جامع سلامت تا 15 تیر غربالگری جمعیت 30 تا 70 سال استان را برای شناسایی افراد مبتلا به فشار خون انجام می دهند.

وی بیان داشت: تمامی جمعیت 30 سال به بالای استان، زنان باردار در هر گروه سنی و افراد دچار بیماری های مزمن کلیوی در این طرح به صورت رایگان غربالگری شده و در صورت نیاز به پزشک مربوطه ارجاع داده می شوند.

دبیر ستاد اجرایی طرح افزود: همچنین امکان ثبت عدد فشار خون در سامانه خودمراقبتی به نشانی http://salamat.gov.ir  فراهم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.