استاندار یزد با اشاره به خواست مردمی مبنی بر جلوگیری از راکد شدن آب در دریاچه پساب یزد گفت: باید ضمن بهره‌برداری مناسب از ظرفیت آبی پساب یزد، پاسخ مناسبی را به انتظارات و توقعات به حق مردمی بدهیم که این محل به مکانی برای پرورش حشرات و ایجاد تاثیرات منفی در زندگی مردم بدل نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در مراسم افتتاح اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور اظهار داشت: در استان یزد ‌ضرورتا نیازمند بهره برداری مناسب از منابع آب و مخصوصاً پساب هستیم تا کمبودمان را در نیازهای آبی جبران کنیم و بتوانیم با شرایط مناسب، برنامه های پیش بینی شده را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از این انتظار با انتقال آب با تصفیه دوم به موسسه کوثر، پاسخ داده می‌شود و امیدواریم بهره برداری مناسبی از این آب صورت گیرد ‌و سفره های زیرزمینی استان نیز به نحو مناسبی تغذیه شوند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاری مناسبی را برای بهره‌برداری خوب از این آب در استان فراهم کنیم و سرمایه گذاران انگیزه و علاقه برای ورود به این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: فراموش نکنیم که برای تکمیل و بهره برداری از فاضلاب شهری یزد و تکمیل اقداماتی که می‌تواند به بهینه سازی مصرف آب در استان کمک کند، بخشی از نیازهای آبی استان را در حوزه صنعت و گردشگری رفع نماید.

طالبی عنوان کرد:  با توجه به لزوم تعیین تکلیف پساب جمع شده تصفیه خانه شهر یزد و پیشنهاد موسسه کوثر مبنی بر بازچرخانی پساب به منظور تغذیه مصنوعی آبخوان منطقه چرخاب و نیز ایجاد پارک جنگلی در محدوده کوه کاسه به وسعت هزار هکتار، اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور آغاز به کار کرده است که امید است شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

به گزارش ایلنا، استاندار یزد و هیئت همراه پس از افتتاح اولین تصفیه خانه تکمیلی کشور از بخش‌های مختلف این تصفیه‌خانه و تاسیسات انتقال ‌آب موسسه کوثر بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.