به گزارش ایرنا ، محمدرضا عارفی عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش ابرکوه افزود: اولویت کاری این اداره کل اصلاح شاخص ها، تأمین اعتبار و پیگیری پروژه های نیمه تمام است.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان شهرستان ها همراهی کنند پروژه هایی که نیمه تمام است با بهره گیری از اعتبار ملی تکمیل می شود که این امر باعث رشد توسعه فضاهای آموزشی خواهد شد.
عارفی با اشاره به اینکه از 260 پروژه نیمه تمام ، 160 مورد تحویل شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون 79 هزار متر مربع زیربنای فضای آموزشی در استان وجود دارد که نسبت به سال قبل 2.5برابر افزایش دارد.
وی با بیان اینکه برای تکمیل مدرسه مسکن مهر ابرکوه نیز از محل اعتبار ملی اقدام می شود ادامه داد: امسال یک مدرسه هم در بخش بهمن که از نقاط کم برخوردار استان است، ساخته خواهد شد.
همچنین فرماندار ابرکوه گفت: بهترین راه حل برای توسعه برنامه های وزارت آموزش و پرورش ، تحقق سند بنیادین در حوزه تدوین برنامه ها و بودجه های سالانه است.
محمد کاظمی نسب افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ، کمبود فضای آموزشی است که بر کیفیت تعلیم و تربیت تأثیر دارد .
وی اظهار داشت : طرح تجمیع مدارس مشکلات و آسیب های خاص خود را دارد و نیاز به بررسی و ارائه طرح های کارشناسی شده از سوی آموزش و پرورش است .
رئیس شورای آموزش و پرورش ابرکوه ادامه داد: بخش خاصی از طرح تجمیع مدارس مربوط به اعتبار و کمیته برنامه ریزی فرمانداری است که تخصیص لازم را انجام خواهیم داد و بخشی هم از محل اعتبار ملی خواهد بود که باید برای تامین فضاهای آموزشی اقدام کنیم.
در این نشست که علی رضائیان معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان حضور داشت ، امام جمعه ابرکوه بر ضرورت احداث مغازه در مدارسی که مجاور خیابان هستند، تاکید کرد و گفت: احداث مغازه‌ای که ترجیحاً لوازم التحریر و مورد نیاز دانش‌آموزان باشد، ضروری است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی از شورای آموزش و پرورش شهرستان خواست با حسن تدبیر زمینه بهتر تحصیل را برای دانش آموزان فراهم کنند.
همچنین محمدعلی کریمی رئیس آموزش و پرورش ابرکوه از مسئولان و فرهنگیان در برگزاری جشن های هفته معلم قدردانی کرد.
در سال تحصیلی 98- 97، 9 هزار و 800 نفر دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.