مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت اتباع خارجی در میدان میوه و تره بار و برخی فروشگاه های مواد غذایی گفت: فعالیت اتباع در گروه مواد غذایی و خوراکی ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی با اشاره به محدودیت‌های شغلی برای مهاجرین افغان اظهار داشت: در خصوص اشتغال اتباع بیگانه یک فرآیند و دستورالعملی وجود دارد که چند دستگاه عضو هستند و با توجه به حوزه های تخصصی در صنعت و کشاورزی و خدمات با ریاست فرمانداران برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نماینده نیروی انتظامی نیز در این کمیته عضویت دارد ادامه داد: نظارت بر روند فعالیت اتباع در برخی مشاغل به صورت گشت های منظم و نا منظم با سرکشی از واحدها انجام می شود و اتباع نیز شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون در بازرسی ها اتباعی در میدان تره بار مشاهده نشدند اضافه کرد: در میدان میوه و تره بار همدلی و هم افزایی خوبی بین غرفه داران و کارگران فعال آنجا وجود دارد که اتباع پنهان می شوند و در بازدید ها متاسفانه هیچ تبعه ای را ندیدیم.

وی با تاکید بر اینکه سوابق بازرسی‌ها نیز موجود است عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که اگر گزارشی باشد ورود می کنیم و بررسی خواهد شد و بر اساس آنچه که قانون تکلیف کرده است نیز برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بر اساس قانون در چهار رشته و 56 رسته کاری به اتباع مجاز مجوز فعالیت داده شده است و اگر فعالیت اتباع مغایرت داشته باشد ورود می کنیم و با هماهنگی نهادهای متولی برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گلخانه های یزد اتباع بیگانه فعالیت دارند و به صورت تصدی‌گری کار می کنند در حالی که گروه مواد غذایی محسوب می شود و ممنوع است اما به دلیل قرارداد کاری که دارند متاسفانه فعال هستند.

ریاحی با اشاره به لزوم حمایت از تعاونی ها در راستای عرضه مستقیم و کاهش قیمت ها در بازار گفت: در خصوص عرضه مستقیم هم تعاونی هایی داریم که به صورت پشتیبان و با حذف واسطه ها در حال کار هستند لذا لازم است با حمایت از این تعاونی ها برای کاهش قیمت ها اقدام شود.

وی عنوان کرد: اگر در هرشهرستان و شهر یزد بر اساس مناطق چندگانه مراکز عرضه در اختیار این تعاونی ها باشد قطعا قیمت ها کاهش خواهد یافت اما لازمه آن پشتیبانی و حمایت از تعاونی ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.