مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: خدمه خارجی شناور‌های صیادی باید پروانه اشتغال داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سلیمی در نشست هیات فنی اشتغال اتباع خارجی استان بر پایش خدمه خارجی شناور‌های صیادی در استان تاکید و گفت: اتباع خارجی شاغل در این شناور‌ها علاوه بر مجوز قانونی ورود باید دارای پروانه اشتغال نیز باشند.

وی افزود: برخی شناور‌های صیادی در آب‌های ساحلی استان اقدام به بکارگیری نیرو‌های خارجی بدون پروانه کار می کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هرگونه به کارگیری اتباع خارجی بدون پروانه کار در واحد‌های تولیدی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
 
سلیمی افزود: با مالکان شناور‌هایی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی بدون مجوز پروانه کار کرده اند، مطابق قانون برخورد می‌شود.
 
وی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط اداره کل شیلات استان در مردادماه امسال، ۹۱ شناور در آب‌های استان مشغول به صید فانوس ماهی هستند که ۴۷۹ نیروی خارجی در این شناور‌ها مشغول به فعالیت هستند و بر اساس توافقی که با شیلات استان صورت گرفته مقرر شد که سالانه ۲۰ درصد جایگزینی نیروی داخلی به جای اتباع صورت گیرد.
 
سلیمی افزود: این اداره کل جایگزینی تدریجی نیری بومی را به جای اتباع خارجی در دستور کار خود قرارداده و در این خصوص نیز نیرو‌های بومی آموزش‌های لازم را می‌بینند.
 
وی گفت: به منظور تامین و ساماندهی نیروی کار علاقه‌مند به فعالیت در مشاغل دریایی و هدایت کارجویان به این نوع فعالیت‌ها در استان، کاریابی تخصصی دریایی راه اندازی شده و با توجه به اینکه بخشی از نیروی کار شاغل در بخش دریایی کشور را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند این کاریابی امکان بیشتری برای اشتغال نیرو‌های توانمند داخلی در مشاغل دریایی فراهم کرده تا این نیرو‌ها بتوانند در اولویت اشتغال قرار گیرند و دغدغه‌های کارفرمایان دریایی کشور مبنی بر در دسترس نبودن نیروی کار توانمند داخلی نیز رفع شود.
 
در این نشست نماینده اداره کل شیلات نیز با بیان اینکه ۹۱ فروند کشتی صیادی فعال درآب‌های داخلی (شناور‌های فانوس ماهی) به صید مشغول هستند،گفت: این تعداد شناور دارای یکهزار و ۱۸ نیروی ایرانی و ۴۷۹ نفر نیروی خارجی است که در این خصوص نیازمند جایگزین تعدادی نیروی ایرانی به جای اتباع تا پایان سال هستیم.
 
صادقی افزود: بر مبنای مصوبه جایگزینی ۲۰ درصد نیروی داخلی به جای خارجی در سال گذشته ۸۳ نفر جایگرینی انجام شد و از آبان ماه امسال نیز ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.