رئیس اداره سیاسی فرمانداری شهرستان کرج گفت: مشکلات کارگری شهرستان کرج، واحدها و شرکت‌هایی که حق و حقوق کارگران خود را اجحاف کردند، بررسی و مقرر شد کارفرمایان مربوطه، مجاب به پرداخت حقوق کارگران خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محمدی در ارتباط با اعضای حاضر در کمیسیون، اظهار کرد: این جلسات با حضور نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تامین اجتماعی، اطلاعات، سپاه و دادگستری، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف کمیسیون، حل و فصل مشکلات کارگر و کارفرماست،خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرمایی حقوق کارگر خود را پرداخت نکند با توجه به حضور نماینده دادستان در این جلسه، موارد، مطرح می شود و اگر نیازمند حمایت بیشتر بود به استانداری معرفی و در کارگروهی که در این امور، راه حل ارائه می‌کنند، مطرح خواهد شد.

محمدی گفت: اگر واحد صنفی و کارفرما از نظر مالی دچار مشکل شده باشد و توان پرداخت مالیات و تامین اجتماعی را نداشته باشد، برایش درخواست تخفیف می شود که در مرحله اول ملزم به پرداخت حقوق کارگر خود شود و در مرحله دوم از تعطیلی واحد صنفی جلوگیری شود. بدین منظور در راستای رفع موانع کار و اشتغال به کارفرما هم کمک می شود.

وی با تاکید بر اینکه ادارات کار، دادستانی و فرمانداری همگی حامی کارگر هستند، افزود: بارها شاهد بودیم که برای احقاق حق کارگر، کارفرما احضار و جریمه شده است.

محمدی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کارگران به دلیل عدم آگاهی قانون از حقوق خود گذشت می کنند و این درست نیست چراکه ظلم در صورتی اتفاق می افتد که کسی به حق و حقوق خودش آشنایی نداشته باشد و در نتیجه، ظلم پذیر می شود لذا مقررات و قوانین کار با جدیت در ادارات کار، دنبال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.