حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز جهانی کارگر اظهار داشت: حدود 30 درصد جمعیت شهرستان بافق کارگر هستند که بیشتر آنها در معادن کار می کنند.
وی تصریح کرد: با آغاز گرانی‌ها و افزایش نرخ تورم در ماه‌های گذشته، اقلام سبد معیشت کارگری کمتر و به نوعی سفره آنان کوچک‌تر شده است.
امام جمعه بافق بیان داشت: حقوق کارگران هر سال مطابق قانون افزایش می یابد اما باز هم نسبت به تورم عقب مانده‌است.
این روحانی خاطرنشان کرد: اگر سال گذشته اقلام ضروری کارگر از جمله برنج، گوشت، روغن و میوه ماهانه با 800 هزار تومان تامین می‌شد اکنون باید با افزایش 30 تا 40 درصدی تا 1.5 میلیون تومان هزینه شود.
سلیمانی افزود: جدا از هزینه مسکن و اجاره بها و پرداخت قبوض آب، برق؛ گاز و تلفن، برای تامین ضروری‌ ترین نیازهای کارگر روزانه باید حداقل هر ماه سه میلیون تومان درآمد داشته باشد.
امام جمعه بافق همچنین به تشریح حقوق کارگر در قرآن کریم پرداخت و گفت: اصل کرامت، یک اصل بسیار مهم در اخلاق اسلامی است و از جمله آمده که مال مؤمن همانند خون او و محترم است؛ بنابراین کارفرما باید مراعات حال کارگر را بکند که کرامت وی حفظ شود.
وی اضافه کرد: در مکتب مترقی اسلام نیز تأکید بسیاری بر حقوق کارگر شده به طوری که پیامبر اسلام(ص) دست کارگر را می‌بوسند که این اقدام نشان از جایگاه والای کارگر در این مکتب الهی است.
سلیمانی به شعار رونق تولید هم اشاره و بیان کرد: نقش کارگر در درجه اول احساس مسئولیت است؛ یعنی کارگر در آن کاری که به او محول شده باید احساس مسئولیت کند و در چنین شرایط است که رونق تولید محقق می شود.
حدود 15 هزار نفر کارگر در معادن ، صنایع ،کارگاه ها ،راه آهن و کارخانجات تعمیرات دیزل های لکوموتیو شهرستان بافق به کار اشتغال دارند.
11 اردیبهشت در تقویم، به روز جهانی کارگر نام گذاری شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.