به گزارش ایرنا در این همایش سه روزه علاوه بر محمدرضا عارف نماینده تهران و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، محمدعلی طالبی استاندار یزد و جمعی از مسئولان اجرایی و نخبگان علمی استان حضور داشتند.
رئیس دانشگاه یزد در آیین آغاز به کار همایش یادشده با یادآوری اهمیت رشته مهندسی برق به دلیل تاثیرگذاری آن در جامعه گفت: آینده رشته های مهندسی با توجه به تحولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
محمدصالح اولیاء با قدردانی از استقبال دانشگاهیان و چهره های برجسته علمی و اجرایی ملی و استانی از این گردهمایی محور اصلی آن را الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، صنعت و اقتصاد برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی عنوان کرد.
همچنین محمدتقی صادقی رئیس دانشکده برق و دبیر علمی همایش اظهار داشت: یکهزار و 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که نیمی از این تعداد مورد پذیرش داوران قرار گرفت.
همچنین مسعود شفیعی دبیر کمیته دائمی همایش مهندسی برق ایران گفت: در 27 دوره این گردهمائی در مجموع 25 هزار مقاله توسط 75 هزار داور مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 11 هزار مقاله پذیرفته شد.
همزمان با برگزاری همایش کارگاه ‌های آموزشی، میزگرد‌های تخصصی، مسابقه ها و چالش‌ های علمی و صنعتی با حضور صاحب ‌نظران دانشگاهی، صنعتی و سازمان‌ های مرتبط در حال برگزاری است.
همچنین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فنآوری در حوزه های مرتبط با همایش در دانشگاه یزد برپا شده است.
گسترش دانش فنی و تبادل آخرین دستاورد علمی - تحقیقاتی توسط صنعتگران، پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاهی و آشنایی با رویدادهای علمی و تجاری مرتبط با علوم مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 68 مرکز آموزش عالی و 100 هزار دانشجو دارد که از این تعداد، حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.
دانشگاه یزد افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.