دبیر سومین دوره جایزه کتاب سال استان یزد از انتشار فراخوان سومین دوره این جایزه و همچنین رونمایی از پوستر آن در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهاب‌الدین وحیدی مهرجردی اظهار داشت: جایزه کتاب سال استان یزد یادمان شهید آیت‌الله صدوقی براساس رویکرد توسعه فرهنگی – اجتماعی بنا نهاده شده و هر ساله توسط خانه فرهنگ صدوقی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و موسسه خانه کتاب ایران به اهالی قلم استان یزد اهدا می‌شود.

وی افزود: تاکنون دو دوره از جایزه کتاب سال یزد برگزار شده که خوشبختانه با استقبال ناشران و اهالی قلم مواجه شده و امسال نیز دوره سوم آن برگزار خواهد شد.

وحیدی مهرجردی تاکید کرد: از مهمترین اهداف جایزه کتاب سال استان یزد شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب و تلاش برای توسعه آموزشی در عرصه نویسندگی در استان یزد است.

دبیر سومین دوره کتاب سال استان یادآور شد: در دوره سوم پذیرش کتاب ها تا دهم خردادماه خواهد بود و مراسم اختتامیه روز 14تیرماه با حضور مسئولان و شخصیت های فرهنگی و اهالی قلم یزد، دانشگاهیان و حوزویان همزمان با روز قلم و شهادت آیت الله صدوقی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کتاب هایی قابل ارزیابی در دوره سوم خواهند بود که از تاریخ فروردین 1396 لغایت خرداد 1398 چاپ و برگه اعلام وصول داشته باشند. همچنین آثار مذکور نباید در دو دوره قبلی جایزه کتاب سال یزد شرکت کرده باشند. داوری آثار به سبک دوره های قبل توسط موسسه خانه کتاب ایران و داوران کتاب سال جمهوری اسلامی انجام می شود.

وحیدی گفت: روز سه شنبه، دهم اردیبهشت ماه با حضور مسدولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان یزدی، پوستر سومین دوره جایزه کتاب سال استان یزد در یکی از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تهران واقع در مصلی تهران رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد اواسط هفته آینده نیز در مراسمی از رسانه ها و خبرنگاران برتر در حوزه جایزه کتاب سال استان با حضور مقامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهد شد.

دبیر سومین دوره کتاب سال استان یزد در پایان تاکید کرد: اهالی قلم برای شرکت در این جایزه می توانند با حضور در دبیرخانه کتاب سال واقع در خانه فرهنگ صدوقی یا از طریق سایت رسمی این رویداد به نشانی www.yazdaward.ir  آثار و کتاب‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.