فخرالسادات خامسی هامانه ،روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری کتاب سال یزد به عنوان یک رویداد فرهنگی در ترویج کتابخوانی نقش به سزایی دارد، می تواند موج وسیعی از علاقه مندان به حوضه فرهنگ به ویژه کتاب را جذب، ترغیب و جریان فرهنگی ارزشمندی را ایجاد کند.
وی برگزاری رویداد کتاب سال استان را یکی از عوامل مهم جریان فرهنگی خواند و اظهار کرد: در برگزاری چنین رویدادهایی ، ظرفیت های یزد نیز گسترش می یابد و با کشف پتانسیل های موجود در این عرصه، عمق بیشتری پیدا می کند.
خامسی هامانه اضافه کرد: حضور کتاب هایی با موضوع یزد که نوشته نویسندگان استان باشد می تواند تلنگری برای پررنگ تر کردن موضوع کتاب و کتابخوانی باشد و مردم را به سمت این مقوله سوق دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی هدفمند در برگزاری رویداد های فرهنگی، گفت: برگزاری چنین رویداد فرهنگی به برنامه ریزی مدونی نیاز دارد تا در طول سال نیز شاهد چنین رویدادهای خوب فرهنگی باشیم و تنها مختص به زمانی خاص نباشد.
خامسی هامانه با تاکید بر درنظر گرفتن نوآوری محتوا ضمن توجه به فرهنگ غنی یزد در بخش داوری تصریح کرد: آثار برگزیده باعث استحکام فرهنگی یزد شود و بتواند نه تنها در استان بلکه در سطح ملی و جهانی قابل عرضه باشد و تاثیر خود را ضمن معرفی یزد، در عرصه های جهانی نیز نشان دهد.
دومین دوره کتاب سال یزد (جایزه شهید صدوقی) تیر ماه سالجاری در یزد برگزار می شود.
مهمترین هدف این دوره شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای کیفیت دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدید آورندگان آثار مکتوب اعلام شده است.
جایزه کتاب سال یزد یادمان شهید محمد صدوقی بر اساس رویکرد توسعه فرهنگی - اجتماعی بنا نهاده شد و با متولی گری خانه فرهنگ صدوقی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.
آثار ارائه شده برای ارزیابی باید از اسفند 1394 تا خرداد 1397 چاپ و برگه اعلام وصول داشته باشد.
دبیرخانه دومین دوره کتاب سال یزد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد و تارنمای اینترنتی www.yazdaward.ir با هدف اطلاع رسانی در این ارتباط راه اندازی شد.
در سالهای 1392 تا 1396 مجوز انتشار یکهزار و 168 عنوان کتاب در استان صادر شد.
شهید صدوقی نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید یزد 11تیرماه 1361 توسط منافقان کوردل در مسجد ملااسماعیل این شهر به شهادت رسید.
2088 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.