به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،فاطمه دانش یزدی در نشست آموزشی اجرای طرح توان افزایی بانوان مسئول ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان افزود: همچنین طرح یاد شده زمینه ایجاد هماهنگی بیشتر،همفکری و برنامه ریزی منسجم برای فعالان حوزه زنان و خانواده را در استان فراهم می سازد.
وی خاطرنشان کرد: طرح توان افزایی در استان برای گروه های مختلف بانوان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده که دوره پیش رو نیز بانوان مسئول، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را پوشش می دهد.
دانش یزدی اظهار داشت: در استان 28 نفر از دهیاران، 45 نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستا و 11 نفر از اعضای شورای شهرهای استان در دوره پنجم را بانوان تشکیل می دهند و در عرصه های مختلف مشغول فعالیت هستند که این دوره آموزشی نیز فرصت به اشتراک گذاشتن تجربه های موفق را فراهم می آورد.
دانش یزدی گفت: طرح توان افزایی بانوان مسئول در چهار روز و 37 ساعت دوره های آموزشی-مهارتی برگزار می شود که بخشی از آموزش ها به صورت حضوری و سایر سرفصل ها نیز در قالب غیر حضوری به مخاطبان هدف ارائه و با برنامه ریزی یکی از سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: آشنایی با اسناد بالادستی ،نقش زنان در برنامه های توسعه ملی و توانمندسازی حقوقی و عدالت جنسیتی از سایر سرفصل های در نظر گرفته شده برای طرح توان افزایی بانوان مسئول در استان محسوب می شود.
دانش یزدی اظهار داشت:برای داشتن جامعه ای پویا و سالم به خانواده هایی توانمند نیاز داریم تا تک تک اعضای خانواده بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و طرح توان افزایی با مخاطبان و سرفصل های مختلف پیشبرد این هدف را دنبال می کند.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.