به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش یزد، محمد علی طالبی در این بازدید سرزده با تعدادی از مسافران اسکان یافته در مراکز فرهنگیان گفت و گو کرد، مسائل و مشکلات آنان را بررسی و با تبریک سال جدید از دست اندرکاران پایگاه اسکان نوروزی قدردانی و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تاکید کرد.
طالبی آمادگی استان را برای پذیرایی و ارائه خدمات لازم به مسافران نوروزی، مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هموطنانی که به یزد مسافرت می کنند باید ایام شاد و پر ثمری را سپری کنند.
همچنین مدیرکل آموزش وپرورش یزد در این بازدید گزارشی از اقدامات ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان تشریح کرد و گفت: سه هزار و 493 کلاس درس در 380 مدرسه استان آماده ارائه خدمات اسکان به میهمانان نوروزی است که نسبت به سال گذشته تعداد کلاس ها 41 مورد بیشتر است.
عباسعلی دانافر گفت :با تلاش های انجام شده تعداد کلاس های گروه ویژه نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد خاطر نشان کرد: 843 نفر همکاران شامل عوامل ستادی، اجرایی ، مدیران و سرایداران مدارس در 17 پایگاه پذیرش و ثبت نام مسافران در شهرستانها و مناطق استانبرای خدمات رسانی به میهمانان تلاش می کنند.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد از افزایش 1.6 برابری ورود مسافران نوروزی به استان در هم سنجی با مدت مشابه سال 97 خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان و خانه‌های مسافر به ‌غیر از خاتم ، بافق ، بهاباد و شهر نیز تفت تکمیل است.
سید مصطفی فاطمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت مسافران نوروزی استان 94 هزار نفر بود که این تعداد به 115 هزار نفر رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ورود مسافران پنجشنبه‌شب با حضور دستگاه‌های خدمت رسان و استاندار یزد کمیته اضطراری تشکیل شد که در این نشست در زمینهٔ تأمین سوخت ، نان و نقدینگی عابر بانک‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت‌ اسکان در مناطق ورودی به استان و شهر یزد سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و محل نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.
فاطمی افزود: قبل از شروع سال جدید افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال قبل به استان پیش‌بینی شد به همین علت اسکان یک الی 1.5 برابر مسافران مهیاست.
وی خاطرنشان کرد: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌آپارتمان‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.