به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر جمعه در نشست هم‌اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان ابرکوه ، افزود: باوجود شیطنت‌های دشمنان ، کسی نتوانست در چهار دهه گذشته به انقلاب اسلامی ایران که در سال 1357 به پیروزی رسید، ضربه بزند.
ابرکوه 2 شورای شهر و 30 شورای روستایی دارد.
وی اظهار داشت : پرورش جوانان خوب با تخصص و پیروی از خدا ، تقویت نماز اول وقت، دوری از نابسامانی‌های اخلاقی از ویژگی‌های مهم انقلاب است که باید در سبک زندگی ما باشد.
امام‌جمعه یزد تصریح کرد: مسئولان آموزش‌ و پرورش عقل و رشد جوانان را تقویت کنند تا در برابر تبلیغات شوم دشمنان سست نشوند و ارزش‌های اسلامی را برای خود ارزش بدانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به اعضای شوراهای ابرکوه یادآور شد : در فکر هدایت و یاوری مردم ، دین‌داری بچه‌های محل و روستای خود باشید و به جوانان اهمیت بدهید و در رعایت علم و تقوا به آن‌ها کمک کنید که مدارج عالی را طی کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: خیلی از بزرگان ، مبتکران و دانشمندان روستازاده هستند باید نوابغ و ایمان آن‌ها را تقویت کرد تا متعهد به خدمت به کشور خود باشند.
وی ادامه داد: کسی که درد دین دارد اختراعی می‌کند که پشت دشمن می‌لرزد و کسانی که درد دین ندارند در کشورهای خارجی به دنبال جمع‌کردن ثروت و مال‌اندوزی هستند.
همچنین استاندار یزد گفت: ابرکوه مستعد توسعه روستایی است و اگر خوب کار شود و با برنامه باشد امکانات و تسهیلات دولتی به‌صورت مناسب به خدمت گرفته شود و هدفمند باشد روستاها می‌توانند مهاجرپذیر هم باشند.
محمدعلی طالبی افزود: در روستا به خاطر تلاش و توجه دولت و اختصاص تسهیلات اشتغال‌زا ، و زیرساخت‌های لازم که وجود دارد مهاجرت معکوس داشته ایم .
وی بابیان اینکه می‌توان برنامه‌ریزی خوبی در حوزه اشتغال پایدار روستایی داشته باشیم اظهار داشت: بخشداران جدیت بیشتری داشته باشند و جمعیت بخش را افزایش دهند و برای اشتغال‌زایی در روستاها تلاش کنند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: کسانی که در ایران زندگی می‌کنند قریب به‌اتفاق مردم دل‌بسته به‌نظام و انقلاب و کشور خود هستند و بعضی خط‌کشی‌ها نباید ما را از هم جدا کند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی که انتظار داریم همه برای کشور تلاش کنند و اختلافات را کنار بگذارند و در موضوعات و مسائل کلیدی نظام هم خیلی راحت حرف بزنیم و از سیاست‌های کلی نظام و نقش کشور در منطقه دفاع کنیم .
طالبی بابیان اینکه با کنار گذاشتن بعضی اختلافات می‌توان به سیاست کلی نظام و بین‌المللی را دنبال کنیم و موفق باشیم ،بیان کرد: اگر در فضای تعامل گفت‌وگو کنیم مسائل راحت‌تر حل می‌شود .
همچنین رئیس شورای شهرستان ابرکوه و چند تن از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان مسائل و مشکلات برخی روستاها را بیان کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: ابرکوه به‌عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری و یکی از مقاصد گردشگران محسوب می‌شود، اما به‌رغم داشتن این عنوان، هنوز نواقصی در این شهرستان وجود دارد که بعضاً چندین سال است که پیگیری آن طول کشید و به نتیجه نرسید.
محمدجواد معماریان به برخی مشکلات شهر اشاره کرد و اصلاح ورودی از سمت یزد، تقاطع 15 دی و خطرهای بسیاری که جان مسافران را در این مسیر تهدید می‌کند و همچنین اصلاح ورودی از سمت فارس، تکمیل جاده هرات و مروست ، پروژه راه‌آهن یزد به اقلیدفارس ، باند دوم کمربندی و بزرگراه تفت- ابرکوه - سو رمق را از مطالبات مردمی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: استانداری برای شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در تخصیص بودجه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای داشته باشد .
رئیس شورای شهر ابرکوه فراهم شدن تجهیزات حوزه بهداشت و درمان، پیگیری وضعیت سهام شرکت جی. تی. ال، به‌کارگیری نیروهای نخبه و فرهیخته ابرکوه در جایگاه‌ استان، افزایش توزیع گوشت سهمیه‌ای ، ساخت مجتمع بین‌راهی امام رضا (ع)، تأسیس دانشگاه معماری و همچنین ساخت سالن ورزشی هزار و 200 نفری را خواستار شد.
به گزارش ایرنا همچنین عصر امروز امام‌جمعه و استاندار یزد برای دیدار با مردم بخش بهمن وارد این منطقه شدند.
امام‌جمعه یزد در جمع مردم این بخش گفت: بر غم تلاش دشمنان در دنیا سابقه ندارد که یک انقلاب و حرکتی پس از 40 سال همچنان در مسیر خود حرکت کند و این لطف خداوند متعال است .
آیت‌الله ناصری یزدی تصریح کرد: مشکل دشمن با اشخاص و یا فعالیت‌ها نیست بلکه آن‌ها با اصل اسلام و انقلاب مشکل‌دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این انقلاب برگرفته از قیام امام حسین(ع) است و باید در رفتار و کردارمان مراقب باشیم که خدای ناکرده کاری نکنیم که به این انقلاب ضربه وارد شود.
امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: امسال ملت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن عزم خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب جزم کردند.
امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه کشورمان از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه نیروی انسانی برخوردار است گفت: جوانان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از دانش و توان خود بهره بگیرند و برای تأمین نیازهای کشور تلاش کنند.
همچنین حجت‌الاسلام رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن با گزارشی از مسائل و مشکلات این منطقه که از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان یزد است، پرداخت.
همچنین استاندار یزد در سفر یک‌روزه به ابرکوه عصر امروز به‌اتفاق امام‌جمعه ، فرماندار و جمعی از مدیران استان و شهرستان از روند بازسازی و مرمت دهکده توریستی گردشگری تیجرد که در وسعت 150 هکتار توسط بخش خصوصی در دست‌ساخت است بازدید کرد.
طالبی با قدردانی از این سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری گفت: مرمت ، بازسازی و توسعه بوم گردی‌های تاریخی نقش تأثیرگذاری در رونق اقتصادی و اشتغال دارد .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.