محسن طباطبائیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروز کشور در بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است که این خودکفایی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: پس از انقلاب، استعداد کشاورزی نهفته در زمین در بسیاری از شهرهای کشور شناسایی و با استفاده از کار جهادی، تولیدات کشاورزی رونق گرفت.
طباطبائیان تصریح کرد: قبل از انقلاب سطح باغ های شهرستان کمتر از یک هزار و 500 هکتار بود که از این میزان حدود هزار هکتار متعلق به باغ پسته بود.
وی افزود: بسیاری از این باغ ها نیز به صورت اربابی در اختیار افراد قرار داشت و یا از دارایی های ملی بود که به لطف انقلاب اسلامی، امروز بسیاری از کشاورزان در زمین های خود مشغول فعالیت هستند.
طباطبائیان گفت: امروز به برکت انقلاب، شهرستان دامغان دارای بیش از 19 هکتار زمین زراعی و باغ است که بیش از 17 هزار هکتار آن متعلق به پسته است.
وی ایجاد سامانه آبیاری تحت فشار را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: با توجه به منابع آبی موجود، در صورت نبود این سامانه، منابع آبی به اتمام می رسید.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: امروز تمام سرمایه حاصل از تولید و فروش محصولات کشاورزی متعلق به کشاورزان و سرمایه ناشی از آن، در جامعه در گردش است.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر، 115 طرح در بخش آب و خاک، زراعت، باغبانی و دام، در جهاد کشاورزی دامغان با اعتبار 495 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات بانکی افتتاح و آغاز می شود.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.