به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر یکشنبه در نشست استاندار کردستان با علما و روحانیون استان اظهار داست: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امری است که روحانیت باید نگاه ویژه تری نسبت به آن داشته باشد.
وی اضافه کرد: انقلاب در شرایط خاص جهان شکل گرفت، شرایطی که قرن ها شیاطین دست بدست هم دادند نام خدا را محو کنند و انسان را به سمت دنیا پرستی و انسان محوری پیش ببرند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در آن شرایط که احساس پیروزی می کردند و لیبرالیسم و کمونیسم علیه خدا با هم ساخته بودند، افزود: انقلاب اسلامی به جنگ هر دو بر خاست و آنها را شکست داد.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تشکیل حکومت اسلامی که حاکمیت از آن خدا و قوانین اسلامی، شرایطی بود که قدرت های شیطانی تصور آن را نمی کردند آن هم حاکمیتی که در مقابل آنها بایستد و توسعه یابد.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: حرکت هایی که امروز با نام مبارزه با سرمایه داری رشد یافته شورشی علیه تفکر امانیستی و امپریالیستی است، چون تفکر اسلامی با وجود آن همه هجمه و حتی ساختن بدل موفق به کنترل آن نشدند و اینک در حال پیشروی است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد جنگ روانی و اختلاف از برنامه های دشمنان است، گفت: انقلاب اسلامی به کوری چشم همه دشمنان پیشرفته شده و پیش می رود و در همه جهات با وجود نامردمی های دشمنان و مزدورانش رشد کرده است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: اختلافات قومی، مذهبی، سیاسی و حزبی را ایجاد می کنند تا به هر نحوی ما را جدا کنند از این رو باید به مسایل اجتماعی حساس تر باشیم و روحانیت در مقابله با این آسیب ها نقش پر رنگ تری ایفا کنند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست نظامی را به بشریت معرفی کند که سرلوحه و الگویی برای همه مظلومین جهان است.
ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: در عرصه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی دشمنان با کمک 37 کشور آمدند تا انقلاب را از بین ببرند اما خداوند پشت این نظام بود و تاکنون نیز توانسته با اقتدار در مقابل همه دسیسه ها ایستادگی کند.
وی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه افزود: این قشر قدرت تاثیرگذار اجتماعی و دعوت کننده جامعه هستند و باید مردم را به زندگی دور از آلودگی و ناپاکی دعوت کنند.
امام جمعه بیجار نیز در این نشست اظهار داشت: با شروع بکار نظام مقدس اسلامی در ایران از نظامی که همه هم و غمش نابودی اسلام بود رها شدیم تا حکومت اسلامی شکل گیرد.
حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: امروز پرچم اعتلای ارزش های دینی در جهان بر دوش رهبر معظم انقلاب است.
در این نشست ماموستا فایق رستمی به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیون منصوب و معرفی شد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.