بعضا افرادی اقدام به فروش برخی حیوانات مانند خرگوش، لاک پشت ، پرندگان و ... می کنند که این کار آنها خلاف قانون و مقررات حفاظت محیط زیست است.
دکتر علی فاتحی نیا روز پنجشنبه در گفت‌ وگو باخبرنگار ایرنا با هشدار به مردم در مورد خرید ماهی قرمز در ایام نوروز افزود: شهروندان توجه داشته باشند ماهیان عرضه ‌شده برای فروش بایستی بدون علائم بیماری قارچی و انگلی باشد.
وی اظهار داشت : خرید ماهی برای سفره هفت‌ سین از جمله سنت دیرینه ای است و آشنایی با نکات بهداشتی تشخیص و نگهداری آن در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و ماهی قرمز، از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مسئول ادامه داد: ماهی سالم دارای تحرک مناسب در شناست؛ باله‌های آن کاملاً باز و سالم و سطح بدن فاقد هرگونه لکه‌های پنبه‌ای مانند است و پولک‌های ماهی سالم و فاقد ریختگی است.
فاتحی نیا تصریح کرد: ماهی باید در محیط مناسبی از نظر اکسیژن و دما نگهداری شود و به همین دلیل خرید آن از فروشندگانی که ماهی را به ‌صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‌کنند توصیه نمی‌شود.
وی از شهروندان خواست به‌منظور حفظ سلامت این آبزی هنگام خرید و یا تعویض آب آکواریوم از تماس مستقیم دست با ماهی خودداری کنند .
این مسئول اضافه کرد: با استفاده از آب تمیز و فاقد کلر، غذای مخصوص ماهی و ضدعفونی سازی ظرف نگهداری با نمک طعام یا سایر مواد مناسب به حفظ سلامت ماهی قرمز کمک کنند و مانع از بروز ابتلا به بیماری‌های مشترک شوند.
این مسئول بابیان اینکه دمای آب ماهی‌های زینتی باید 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد باشد و ماهی نباید تغییر دمای سریع داشته باشد خاطرنشان کرد: باید آب شهری را که ممکن است دارای کُلر باشد، 48 ساعت در دمای مناسب نگهداری کرد تا هم کلرهای آن ته‌نشین و هم با محیط دما مناسب باشد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.