دکتر«محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 6 هزار و 350 مورد نمونه برداری و یکهزار و 250 مورد آزمایش در جریان این بازدیدها از واحدهای پرورش طیور صنعتی و سنتی، کشتارگاه ها و مراکز عرضه انجام شد.
وی ادامه داد: تمامی آزمایش های انجام شده از نظر ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در استان مرکزی منفی بوده و تا کنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 17 مرغداری غیر مجاز نیز در جریان این بازرسی ها در شهرستان های اراک، زرندیه، ساوه و شازند شناسایی و برای برخورد قضایی به جهاد کشاورزی استان معرفی شده اند.
دکتر شانقی یادآور شد: برگزاری آموزش برای مرغداران، کارکنان کشتارگاه ها، دهیاران و مردم با هدف افزایش آگاهی جامعه و فعالان این حوزه برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری بوده است.
وی، انجام ممیزی واحدهای پرورش طیور و مرغداری ها را از دیگر اقدام های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان عنوان کرد و گفت: بر این اساس مجوز جوجه ریزی تنها برای واحدهایی که از شرایط بهداشتی کافی به منظور پرورش طیور برخوردار می باشند صادر می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: بازدید مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست از آبگیرها، حیات وحش و نمونه برداری از تلفات در این مناطق از دیگر اقدام های مقابله ای این اداره کل در سال جاری بوده است که در این بازدیدها نیز موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش استان مشاهده نشده است.
دکتر شانقی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی به مردم و مرغداری های اطراف تالاب میقان اراک، الزام واحدهای تولیدی برای ضد عفونی ماشین های حمل مرغ و نهاده های دامی، کنترل مسیرهای تردد با همکاری نیروی انتظامی، آموزش اصناف و واکسیناسیون کارکنان کشتارگاه ها، کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی از جمله برنامه های این اداره کل برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.