فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلفان در 102 عملیات گشت کنترل شبانه روزی شناسایی شدند که در مجموع 45 میلیون ریال بابت جریمه به حساب اداره محیط زیست مهاباد واریز شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 36 عدد قفس، 17 قطعه کبک، 16 رشته تور دام زنده گیری، 11 دستگاه موتورسیکلت و 2 دستگاه ضبط پخش صدا کشف شده است.
وی اظهار داشت: 12 قبضه سلاح شکاری نیز که یک قبضه از آن غیرمجاز است، همراه با 350 تیر فشنگ در جریان دستگیری شکارچیان غیرمجاز از آنها کشف و توقیف شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: امسال 47 پروانه صید و 139 پروانه شکار موقت پرندگان وحشی (کبک) در این شهرستان صادر شده است که تا 15 بهمن ماه سال جاری اعتبار دارند.
به گزارش ایرنا، شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.
وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است؛ در این میان، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب های بین المللی هستند.
همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه ها و تالاب های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.
این شهرستان با حدود 237 هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.