«عمید رضا مشایخی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط زیست خمین در حین گشت و کنترل مناطق و زیستگاه ها در هفته جاری 2 شکارچی غیر مجاز را با ادوات شکاری پیش از اقدام به شکار دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: از این شکارچیان یک قبضه سلاح گلوله زنی که برای شکار حیوانات بزرگ استفاده می شود و یک قبضه سلاح ساچمه ای که کاربرد شکار پرندگان را دارد کشف شد.
رئیس حفاظت محیط زیست خمین بیان کرد: اقدام برای شکار حیات وحش حتی شروع به آن بدون کسب مجوز جرم است و طبق ماده 15 قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.
مشایخی افزود: پروانه شکار به صورت متمرکز در اداره کل و اراک صادر می شود و شکارچیان باید با گرفتن مجوز در مناطق غیر ممنوعه اقدام به شکار کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.
زیستگاه «شیرخانی» در ‎ 30کیلومتری شمال شرق خمین است که به دلیل قرار داشتن در مسیر مهاجرت پاییزی قوچ و میش، یکی از پرورشگاه های مطلوب این گونه ها است.
این منطقه همچنین همه ساله شاهد مهاجرت کبک و انواع پرندگان شکاری از جمله عقاب از منطقه شازند است که پس از توقفی کوتاه تعدادی ساکن و بقیه به منطقه هفتاد قله مهاجرت می کنند.
در زیستگاه شیر خانی گونه های جانوری از قبیل گرگ، شغال، کبک، تیهو، فاخته، کبوتر وحشی، دلیچه، بالابان ، دال ، عقاب طلایی و از جوندگان، خرگوش و از گیاهان گونه های گون، بوته اربابی ، دم گاو، شیرو لک، تیغ پنبه ای و لاله واژگون دیده می شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 11 عرصه و زیستگاه طبیعی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.