به گزارش شامگاه شنبه روابط عمومی بنیاد شهید، عادل مهری در همایش نخبگان شاهد و ایثارگر که در سالن باقرالعلوم(ع) یزد برگزار شد افزود: ایثارگرانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری آفریدند اینک در جبهه علمی رتبه های برتر کشور را ارتقا داده‌اند.
وی ادامه داد: ایثارگران همیشه با توجه به تعصبی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند خالصانه تلاش می‌کنند و بنیاد هم به سهم خود برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای سطح این عزیزان را در دستور کار دارد.
این مسئول با قدردانی از اقدام ها و برنامه‌های یزد در حوزه نخبگان اضافه کرد: این استان 400 نخبه و سرآمد دارد که در زمینه‌های مختلف علمی فعالیت دارند.
مهری تصریح کرد: این نخبگان در حوزه‌های چاپ مقاله در مجلات خارجی و داخلی، چاپ کتاب، ثبت اختراع و حضور در همایش‌های ملی و بین‌المللی فعالیت کرده‌اند و موفق شده‌اند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در این حوزه تلاش در راستای توانمندسازی نخبگان و پر کردن فاصله علم با عمل است و از ایده‌های و طرح‌های مختلف نخبگان استقبال می‌کنیم.
همچنین استاندار یزد گفت: همه کسانی که به متصل به خانواده ایثارگران به شمار می‌روند نخبه محسوب می‌شوند، زیرا این افراد پای در راه فداکاری گذاشته و با قرار دادن جانشان در طبق اخلاص در دفاع مقدس و دوران مختلف انقلاب اسلامی، نخبگی خود را به اثبات رساندند.
محمدعلی طالبی ادامه داد: فرزندان و خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان نخبگان جامعه هستند که در مسیر ایثار و خدمت به نظام علی رغم همه محدودیت‌ها ثابت قدم مانده اند و وفادارترین افراد به آرمان‌های انقلاب خواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: در این میان نخبگان شاهد و ایثارگر تلاش بیشتری کرده اند تا از ظرفیت خود بهره بهتری ببرند و به عنوان سرآمدان جامعه الگو و مایه افتخار هستند.
استاندار یزد گفت: شاید حمایت‌ هایی که از خانواده شاهد از سوی نظام انجام شده، انگیزه‌ برخی در جامعه ایثارگران را در صحنه کسب علم تحت تاثیر قرار داده اما افراد با انگیزه خواسته‌اند استعدادهای خود را بروز دهند با تلاش و صرف وقت و هزینه توانسته اند در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و فرهنگی به سرآمدان جامعه تبدیل شوند.
طالبی افزود: جامعه ایثارگری جامعه‌ای پویا است و توانسته نشان دهد روحیه ایثار و نخبگی که پدران، همسران و هم‌رزمانشان داشته‌اند همچنان استمرار دارد و نکته مهم‌تر اینکه الگوی عملی برای همه خانواده شهدا و ایثارگران در کسب مهارت و علم آموزی شده است.
وی ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر رسالت سنگین‌تری را برای حفظ ارزشهای نظام و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی دارند و می‌خواهند این ذهنیت را در جامعه اصلاح کنند که اگر موقعیت و مقامی را به دست آورده‌اند،مرهون ظرفیت و تلاش خود این عزیزان بوده است.
طالبی با تاکید بر ضرورت تلاش برای ارتقای سطح علمی جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان تجلیل از نخبگان و سرآمدان این قشر از جامعه را در راستای رشد ظرفیت و توانمندی آنها دانست و اظهار امیدواری کرد: همه در هر جایگاهی که هستیم برای تداوم این مسیر تلاش کنیم.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: همان ‌طور که شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران توانستند موجب سرافرازی کشور شوند، استفاده مناسب از تجارب و ظرفیت علمی نخبگان و سرآمدان شاهد می‌تواند موجب پیشرفت استان و ارتقای جایگاه کشور در منطقه و جهان شود.
احمد ابراهیمی افزود: امروز شاهد حضور پررنگ و موفق خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم و تعداد نخبگان شاهد استان از 86 نفر در سال 90 به 397 نفر در سال جاری رسیده است.
وی ادامه داد: 19 درصد از نخبگان استان شامل 77 نفر از خانواده شهدا، 15 درصد از آزادگان و خانواده آن‌ها و 66 درصد جانبازان دفاع مقدس و فرزندان و همسران آن‌ها هستند.
این مسئول تصریح کرد: 50 درصد از نخبگان شاهد و ایثارگر در رشته علوم انسانی، 19 درصد در رشته مهندسی و 31 درصد در رشته تخصص و فوق تخصص پزشکی به جامعه در حال خدمت هستند.
ابراهیمی یادآور شد: نخبگان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌های خوبی را کسب کردند که از آن جمله می‌توان به 84 مقاله علمی پژوهشی، 11 مورد تألیف کتاب، چهار مورد ترجمه کتاب، 2 مورد اختراع و 2 مورد طرح پژوهشی اشاره کرد.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.