به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای والامقام افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران پرچمدار حفظ ارزش‌های انقلاب در جامعه است.
وی اظهار کرد: این نهاد با شرافت ترین و پرمسئولترین مراکز کشور است زیرا متولی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است که ما هرچه داریم از برکت خون مطهر شهداست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: بنیاد شهید رسالت بزرگی در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت دارد و این نهاد جایگاه اقتدار و انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه حقوق عامه باید از ارزش‌های خون پاک شهدا و ایثارگران مطالبه شود ادامه داد: بنیاد شهید باید جلودار در ابعاد مختلف امور باید در رأس باشد و نظریه ‌پرداز و مروج معرف و مبارزه با منکر باشد .
امام‌جمعه ابرکوه اظهار داشت : مطالبات کشور باید از قاب خانواده شهدا و ایثارگران دیده شود نه از دید مغرضان و معاندان نظام که درصدد ضربه زدن هستند.
حسینی با تأکید بر اینکه همه شهروندان نظام حق مطالبه حقوق خود را دارا هستند یادآور شد: حق حیات و حق مطالبه را همه دارند لکن حقوق عامه باید در پرتو ارزش‌های مترتب بر خون شهدا مطالبه شود.
فرماندار ابرکوه هم گفت: جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران جایگاه اقتدار انقلاب اسلامی است زیرا عظمت و اقتدار میهن اسلامی حاصل مجاهدت و رشادت این عزیزان در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس است .‌‌
محمدکاظمی نسب با قدردانی از تلاش‌های بنیاد شهید در راستای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: جایگاه ایثارگران جایگاه اقتدار انقلاب اسلامی است . ‌‌
وی تأکید کرد: بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دغدغه همه مسئولان در تمام سطوح اجرایی است زیرا ما هرچه داریم مدیون خانواده شهدا هستیم.
فرماندار ابرکوه برگزاری یادواره شهدا را از اقدامات ارزنده بنیاد دانست و تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از ایثار آنان گامی اساسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کاظمی نسب با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان جامعه، چاپ کتاب خاطرات ایثارگران و بیان حماسه‌های شهدا و ایثارگران را گامی مهم در این راستا دانست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم با گرامیداشت 15دی سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه ، افزود: بنیاد شهید سیاسی نیست و سیاسی هم نمی‌شود.
احمد ابراهیمی اظهار کرد: تکریم خانواده‌های معظم شهدا که حافظان اصلی ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند،از وظایف مهم مردم و مسئولان است .
وی به تشریح اقدامات این نهاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و یادآور شد: افزون بر 2هزار یادواره شهدا از ابتدای سال 1397 تاکنون برگزار شده است.
ابراهیمی ادامه داد: خدمت در بنیاد شهید توفیقی الهی است و خدمت به افضل انسان‌ها که در راستای اعتلای میهن اسلامی جان خویش را تقدیم کردند اجر و پاداش عظیمی دارد.
وی با اشاره به لزوم تکریم ایثارگران و خانواده‌های آنان خاطرنشان کرد: بنیاد با هدف ارتقای سطح رضایت مندی و ارائه خدمت بهتر به ایثارگران سفرهای شهرستانی و مراجعه خادم به مخدوم را برنامه‌ریزی کرده است و اعضای شورای معاونین هفتگی به شهرستان‌های مختلف سفر می کنند و حضوری با ایثارگران دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای قرآنی باهدف اشاعه و بسط مفاهیم ارزنده قرآن کریم از دیگر اقداماتی است که بنیاد در سطح شهرستان‌ها و ستاد استان مبادرت به تشکیل آن کرده است و در رشته‌های مختلف قرآنی رتبه‌های برتر کشور و همچنین در تکریم ارباب‌رجوع استان یزد مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با تأکید بر اهمیت اشتغال خانواده‌ای معظم شهدا گفت : افزون بر هزار نفر بیکار پشت خط بیکاری قرار دارند و لذا مسئولان و دستگاه‌های دولتی در جذب این عزیزان همکاری کنند.
ابرکوه 275 شهید، بیش از 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
در این نشست با اهداء لوح سپاس از همکاری سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه با بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.