به گزارش ایرنا، قاسم صمدیان روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه 22 اسفند 1358 سالروز تاسیس بنیاد شهید و به نام 'روز شهید' نامگذاری شده است، اظهار کرد: شهیدان برای آرمان های این سرزمین و حفظ کیان کشور جانفشانی کردند بنابراین گرامیداشت یاد و نام آنها وظیفه همه است.
وی با دعوت از آحاد مردم برای گرامیداشت یاد و نام شهدا در روز شهید و در اکثر ایام سال، گفت: از شهرداری می خواهیم فضای بصری شهر را مزین به تصاویر شهدا بکند تا همواره یاد و نام آنها در اذهان باقی بماند.
صمدیان، تکریم مادران، همسران و دختران شهید را تکریم شهید دانست و افزود: روز دوشنبه 14اسفند همایش همسران و مادران شهدا در تبریز برگزار می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ساماندهی گلزار شهدای باسمنج، رسیدگی به وضعیت مسکن، درمان و تحصیل فرزندان خانواده شهدا را از جمله عملکردهای این بنیاد برشمرد و گفت: برای استاندارد سازی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان 40 میلیارد ریال هزینه کرده ایم.
صمدیان، دیدار مستمر و دلجویی از خانواده شهدا را وظیفه ذاتی این نهاد دانست و افزود: تاکنون 17 هزار دیدار با خانواده شهدا در استان داشته ایم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای وادی رحمت نیز گفت: بیش از ۲۰ میلیارد برای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت در نطر گرفته شده که در حال مرمت و بازسازی است.
صمدیان در خصوص آمار جدید شهدای استان نیز گفت: آذربایجان‌شرقی ۲۳ شهید مدافع حرم دارد که ۱۵ شهید در استان تدفین شده‌اند و در سال جاری نیز ۱۳ شهید و ۲۱۱ جانباز به خانواداه‌ ایثارگران افزوده شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.