به گزارش ایرنا ، « بهنام سعیدی » روز چهارشنبه در نخستین روز دومین دوره آموزشی مدیریت بحران 10 شهرستان استان یزد در شرکت فولاد آلیاژی ایران اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مدیریت بحران باید به‌صورت عملیاتی، چالشی و همراه با پاسخگویی به ابهام‌های اعضا باشد.
وی بدون ذکر نام استان‌هایی که سند آموزش مدیریت بحران آن‌ها تهیه نشد، تأکید کرد: با توجه به اهمیت دوره‌های آموزشی، مهمترین نتیجه‌ای که از این دوره‌ها می‌توان به دست آورد یادگیری همراه با تغییر رفتار و عملیاتی بودن آموزش‌ها همراه برگزاری رزمایش‌هاست.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: شرکت‌کنندگان و مدیران حاضر در این دوره باید راه‌های دستیابی به آرامش جامعه در زمان سیل و زلزله را عملیاتی و واقع‌بینانه فراگیرند.
سعیدی در ادامه تغییر رفتار در برخورد با بحران‌های طبیعی و توجه به لزوم تقویت آموزش در میان مردم را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.
وی تأکید کرد: مدیر باید بتواند بحران را در عمل و در زمان وقوع حادثه ، صحیح مدیریت کند، بنابراین مدیریت بحران درواقع مدیریت لحظه‌ای ، ثانیه‌ای و آنی است.
معاون سازمان مدیریت بحران، چالشی بودن دوره‌ها و پاسخگویی استادان به سؤالات افراد به‌جای پرداختن به مباحث نظری را خواستار شد و تصریح کرد: برگزاری رزمایش و آموزش شاخص‌های اسکان اضطراری از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت بحران است.
سعیدی بابیان اینکه تدوین طرح‌های جامع خطرپذیر در مباحث مربوط به پدیده خشکسالی ، سیل و زلزله ضروری است، ادامه داد: با توجه به اینکه حوادثی همچون زلزله قابل پیش‌بینی نیست مدیران باید برای مقابله با بحران به‌صورت 24 ساعته آماده باشند.
به گفته این مسئول در کنار آمادگی‌ها، ارائه آمارهای صحیح و پرهیز از ارائه آمارهای متناقض ضروری است و باید در زمان بحران ، کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل تا داده‌ها و اطلاعات پایش و به‌منظور حفظ آرامش جامعه از گسترش شایعه جلوگیری شود.
سعیدی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های یزد در برگزاری جلسات با سایر مناطق کشور خاطرنشان کرد: یزد استان معین تهران برای مدیریت بحران کشور تعیین شد، باید بیش از پیش نسبت به هماهنگی‌های لازم در این خصوص اقدام کند.
در این دوره 2 روزه 280 نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، بافق، خاتم و بهاباد در دوره آموزشی مدیریت بحران (مبشر) شرکت کردند.
به گزارش رسانه ها از 43 فقره بلایای طبیعی در جهان 33 نوع آن در ایران رخ می دهد که این مساله موجب شده است تا ایران به عنوان یکی از 10 کشور بلاخیز جهان باشد.
آموزش همگانی جزو لاینفک مدیریت بحران است و مدیریت بحران را دولت به تنهایی نمی تواند اداره کند و در این عرصه به حضور و مشارکت مردم نیاز است.
کاهش خسارت های جانی و مالی، مدیریت و توانمندی مناسب در شرایط بحرانی، افزایش دانش و آگاهی جامعه در برخورد با شرایط بحرانی و حوادث از اهداف دوره های آموزشی است.
کمک های اولیه، زندگی در چادر، بهداشت محیط، بهداشت روانی، امدادرسانی، مقاوم سازی ساختمان، جلوگیری از آتش سوزی و راه ها و چگونگی همکاری مردم با سازمان ها و نهادهای دولتی در هنگام بروز حوادث طبیعی به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.