به گزارش ایرنا ، این واحد با نقشه تیپ سالمندان در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع و با هزار و 300 مترمربع زیربنا در 2 طبقه ساخته ‌شد .
مرکز یادشده دارای بخش‌های مختلف پزشکی، استراحتگاه و تفریحی است که در مجاورت بوستان فراغه ابرکوه ساخته ‌شد.
در این‌ آیین که جمعی از مسئولان استان یزد، محلی و خانواده خیر حضور داشتند، رئیس سازمان بهزیستی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: قوام خانواده به وجود مادر مستحکم می‌شود.
قبادی دانا با قدردانی از این اقدام انسانی خیر یادشده تاکید کرد: این مرکز منشا خیر خواهد بود که سال ها مردم از آنها بهره‌مند خواهند شد.
وی بابیان اینکه خانواده هایی که والدین مسن شان را در منزل مراقبت و نگهداری می‌کنند از اجر معنوی خاصی نزد خداوند برخوردار هستند، اظهار داشت: شرایط خاصی به وجود می‌آید که برخی سالمندان تنها بمانند.
وی افزود: هم‌اکنون 300 مرکز سالمندی در کشور فعالیت دارد که 11هزار نفر از سالمندان در این مراکز نگهداری می‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت 92 درصد فعالیت‌ها توسط سازمان های مردم ‌نهاد (سمن) ادامه داد : در دولت تدبیر و امید میزان مستمری تحت پوشش سه تا پنج برابر افزایش‌یافت.
قبادی دانا با اشاره به شرایط اقتصادی و بین اللملی ایران اضافه کرد: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات مردم به کار گرفته است و این مهم تنها در سایه وحدت همدلی و همبستگی ملی تحقق خواهد یافت .
دکتر جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی یزد هم با قدردانی از کمک ‌های خیر در ساخت مرکز یادشده تاکید کرد: نقش خیران در کمک‌رسانی به خدمات بهزیستی بسیار تأثیرگذار است .
همچنین محمدکاظمی نسب فرماندار ابرکوه با قدردانی از سرمایه‌گذاری خیر یادشده برای ساخت مرکز سالمندان گفت: مددجویان بهزیستی توانمندهای بسیار خوبی دارند و باید برای یاری آنها توجه ویژه‌ای شود.
همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه گفت: با محدویت منابع مالی نمی‌توان نیازها و خدمات بهزیستی را تأمین کرد و لذا این نهاد نیاز به حمایت بیشتر دولتمردان دارد.
وی با اظهار اینکه شکاف بین فقیر و غنی به چالش بزرگی تبدیل شد، تصریح کرد: کم‌ توجهی به محرومان این‌قدر محسوس است که مددجویان جوابگوی نیاز هزینه های روزمره خود نیستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: اگر یک درصد از منابع مالی دستگاه‌های مختلف خدمات رسان را به بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دهند، این‌همه فقیر در جامعه نخواهیم داشت .
وی از رئیس سازمان بهزیستی خواست در هیات دولت برای جذب کمک های بیشتر و خدمات رسانی برای کمک به محرومان و مستمدان جامعه تلاش و چانه زنی کند و دولت هم موظف خواهد بود توانمندی بهزیستی را تقویت کند.
هم اکنون از 53 هزار نفر جمعیت شهرستان ابرکوه، پنج هزار و 300 نفر معادل 10 درصد سالمند هستند که 200 نفر سالمندان بالای 60 سال از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند .
در استان یزد که بر اساس سرشماری سال 1395 یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد، پدیده سالمندی به دلیل کاهش زاد و ولد رو به افزایش است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.